آمار واکسیناسیون کرونا در آذربایجان‌غربی به ۵.۵ میلیون دُز رسید

ارومیه- ایرنا- رییس کارگروه اطلاع‌رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان‌غربی گفت: درحالی‌که ۲۵ دی امسال، آمار واکسیناسیون در استان از پنج میلیون دُز گذشته بود، طی ۲۵ روز اخیر، حدود ۵۰۰ هزار دُز دیگر در استان تزریق شد و این رقم به پنج میلیون و ۵۰۰ هزار دُز رسید.

علی‌ افشانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۲۵ هزار و ۵۰۰ دُز واکسن در آذربایجان غربی تزریق شد.

وی اضافه کرد: از کل واکسیناسیون صورت گرفته در استان، ۲ میلیون و ۵۰۶ هزار دُز مربوط به نوبت اول بوده است.

رییس کارگروه اطلاع‌رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان‌غربی بیان کرد: البته تاکنون علاوه بر ۲ میلیون و ۲۳۹ هزار دُز دوم، حدود ۷۵۵هزار دُز سوم نیز در آذربایجان غربی تزریق شده است.

وی افزود: طبق اعلام وزارت بهداشت، همه افراد بالای ۱۲ سال در استان می توانند نوبت های اول و دوم واکسن و افراد بالای ۱۸ سال هم نوبت سوم واکسن را به شرط گذشت سه ماه از نوبت دوم تزریق کنند.

افشانی گفت: البته افراد پنج تا ۱۱ سال هم می توانند با رضایت والدین خود و به همراه آنان، برای تزریق دز نخست واکسن به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

به گزارش ایرنا، تاکنون حدود ۱۳۷ میلیون دُز واکسن در کشور تزریق شده است؛ سهم استان از واکسیناسیون در کشور تاکنون ۴ درصد است.

آذربایجان غربی حدود سه و نیم میلیون نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha