اولین سرمایه‌گذاری خارجی بخش صنعت و معدن در استان کرمانشاه افتتاح شد

کرمانشاه- ایرنا- کارخانه «فروسیلیکو منگنز» در شهرستان اسلام‌آبادغرب به عنوان اولین سرمایه‌گذاری خارجی بخش صنعت و معدن استان کرمانشاه صبح پنجشنبه به مناسبت دهه مبارک فجر و چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور معاونان وزارت امور اقتصاد و دارایی و استاندار کرمانشاه در مراسمی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ در این مراسم «داود منظور» رییس سازمان امور مالیاتی، «ذبیح الله سلمانی» معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت و «علی فکری» معاون وزیر و رییس سازمان سرمایه گذاری، کمک های اقتصادی و فنی و همچنین «بهمن امیری مقدم» استاندار کرمانشاه، «مجتبی بخشی پور» نماینده مردم اسلام و دالاهو در مجلس شورای اسلامی جمعی از مسوولان استانی حضور داشتند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه در مراسم افتتاح این پروژه بزرگ صنعتی با بیان این‌که کارخانه فروسیلیکو منگنز اسلام‌آبادغرب توسط یک سرمایه‌گذار چینی احداث شده‌است، گفت: برای ساخت این کارخانه ۱۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری شده که در مرحله اول ۲۰۰ شغل مستقیم و حدود ۵۰۰ شغل غیرمستقیم ایجاد کرده که غیر از نیروهای فنی که چینی هستند، سایر نیروها از اهالی اسلام‌آباد، دالاهو و سایر مناطق نزدیک به کارخانه هستند. 

«امیرحمزه حیدریان» طرح فروسیلیکو منگنز را دومین سرمایه‌گذاری خارجی در استان کرمانشاه و اولین سرمایه‌گذاری در بخش صنعت و معدن دانست و افزود: این کارخانه سالانه ۱۵ هزار تن محصول تولید می‌کند که این تولید ۱۰ درصد از نیاز ۶۴ درصدی کشور به واردات را کاهش می‌دهد و ۳۰ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی برای کشور به ارمغان خواهد آورد.

او با بیان این‌که فروسیلیکو منگنز در کارخانه‌های فولادسازی استفاده می‌شود، گفت: این محصول سبب افزایش مقاومت فولاد می‌شود و صنعت خودروسازی کشور نیز از آن بهره‌مند خواهد شد.

حیدریان در ادامه با تاکید بر اهمیت جذب سرمایه‌گذاری خارجی در استان گفت: درمان درد بیکاری کرمانشاه، جذب سرمایه‌گذاری به‌ویژه سرمایه‌گذاری خارجی است و در صورت تحقق آن، هم فناوری‌های جدید وارد استان می‌شود و هم شاهد اشتغال‌زایی در کرمانشاه خواهیم بود.

اسلام آباد غرب با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری شمال غربی کرمانشاه واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha