۲۱ بهمن ۱۴۰۰، ۱۳:۳۸
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 84646239
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عمران‌خان: آمریکایی‌ها با اهداف دروغین و بیهوده در افغانستان ماندند

اسلام‌آباد - ایرنا - نخست وزیر پاکستان با انتقاد شدید از یکجانبه گرایی واشنگتن در روابط با اسلام‌آباد، گفت: ماهیت حضور آمریکا در افغانستان واضح نبود و آنان با اهداف دروغین و بیهوده در این کشور ماندند.

به گزارش ایرنا، رسانه‌های پاکستانی روز پنجشنبه این اظهارات را به نقل از «عمران‌خان» طی مصاحبه وی با مدیر یک رسانه چینی موسوم به "گوانچا" عنوان کردند.

وی با انتقاد شدید از نگاه جانبدارانه آمریکا در قبال پاکستان، اظهار داشت: واشنگتن براساس نیاز و منافع خود تن به روابط با اسلام‌آباد داده و هر زمان که تشخیص بدهد موافق توسعه این مناسبات است درحالی که آمریکا پس از رسیدن به اهداف خود پاکستان را رها کرده است.

عمران‌خان افزود: در حقیقت پس از کشته شدن بن لادن رهبر معدوم القاعده، آمریکایی‌ها باید از افغانستان خارج می‌شدند اما آنان پس از این رویداد نیز در افغانستان بدون هیچ هدف روشنی ماندند.

مواضع تازه نخست وزیر پاکستان در بحث روابط دوجانبه با ایالات متحده آمریکا بار دیگر روابط شکننده دو کشور و برقراری سردی در این مناسبات را ثابت می‌کند. این درحالی است که عمران‌خان به شدت مخالف رویکرد تهاجمی واشنگتن در قبال پکن است و بر عزم پاکستان برای ارتقای هرچه تمام تر روابط با چینی‌ها تاکید دارد.

براساس این گزارش، عمران‌خان که مصاحبه مذکور را در حاشیه سفر رسمی خود به چین برای حضور در مراسم افتتاحیه المپیک زمستانی پکن انجام داده است، درباره افغانستان و رویکرد تحریمی آمریکا گفت: در صورت تداوم مسدود ماندن دارایی‌های افغانستان و اعمال تحریم‌ها بر این کشور تروریسم افزایش یافته است.

وی با ابراز نگرانی از تشدید تنش‌ها میان آمریکا و چین، افزود: ما حامی رقابت سالم هستیم زیرا تنش و رویایی به ضرر منطقه و کشورهایی مانند پاکستان است که درصدد بهبود معیشت و وضعیت مردم خود هستند.

نخست وزیر پاکستان همکاری‌های اقتصادی و راهبردی با چین از جمله راهروی مشترک اقتصادی موسوم به "سیپک" را فرصت طلایی برای توسعه وضعیت ژئو اکونومیک منطقه عنوان کرد و افزود: ما از دیگر کشورها نیز برای مشارکت در طرح سیپک دعوت می‌کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha