۲۱ بهمن ۱۴۰۰، ۱۷:۵۹
کد خبرنگار: 2194
کد خبر: 84646505
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

بخشی از سرانه آموزشی به حساب مدارس فارس واریز شد

شیراز-ایرنا-مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس با بیان اینکه یک مرحله سرانه آموزشی به مدارس سراسر استان واریز شد، گفت: امیدواریم با این واریزی، اندکی از دغدغه های مالی مدیران مدارس کاسته شود.

بر پایه مطلب دریافتی ایرنا از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس محمدخلیل عسکری این سخنان را پنجشنبه در گفتگوی برخط با ۶ هزار و پانصد مدیر مدرسه استان از محل پژوهشکده معلم شیراز به مناسبت دهه فجر و چهل و سومین جشن پیروزی انقلاب اسلامی بیان کرد. 

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: طرح رتبه‌بندی معلمان را از همه مجاری قانونی و با حفظ شأن و منزلت معلم پیگیری می‌کنم و این طرح اولین اولویت برای طرح در سفر آتی رییس کمیسیون تلفیق به شیراز است. 

عسکری با اشاره به این مطلب که همچنان مصرانه به دنبال اجرای این طرح از مجاری قانونی و قاعده مند آن است از جمله آن به مذاکره با چند تن از نمایندگان مردم درصحن علنی مجلس، برگزاری جلسه مشترک با مجمع نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد.
مدیرکل آموزش وپرورش فارس گفت: مجلس شورای اسلامی و رییس جمهور و وزرای دولت جدید و خصوصا وزیر آموزش وپرورش درتلاش هستند طرح رتبه بندی به زیبا ترین شکل اجرا شود و به این مساله اهمیت ویژه ای قائل شدند  و گواه این مطلب این است که به این طرح درابتدا ۱۲هزار میلیارد اعتبار اختصاص داده بودند ولی درادامه به ۲۵ هزار میلیارد واخیرا هم با افزودن ۱۵ هزار میلیارد اعتبار اجرای آن به ۴۰ میلیارد افزایش پیدا کرده است.

مدیرکل آموزش وپرورش فارس با اشاره به اینکه همه درتلاش هستند که این طرح به مرحله اجرا برسد گفت: من افتخار میکنم که یک معلم هستم وبه این جایگاه معلمی برخود می بالم ودرکنار همکارانم هستم واز همه مجاری قانونی وبا حفظ شأن ومنزلت معلم این مساله را پیگیری میکنم.

عسکری دربخش دیگری از سخنان خود به دیدار اخیر خود با استاندار فارس اشاره کرد وافزود: یکی از محورهای اصلی این دیدار مساله نیروی انسانی بود که خصوصا در مورد مساله توسعه دانشگاه فرهنگیان در استان موارد خوبی مطرح شد.

عسکری توسعه دانشگاه فرهنگیان دراستان را با توجه به امکانات این استان مهم قلمداد کرد وبه رایزنی های خود با برخی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی دراین خصوص اشاره کرد و گفت: برخی از مشکلات تامین نیروی انسانی در درازمدت ازاین طریق قابل حل است.

مدیرکل آموزش وپرورش فارس گفت: البته برخی از راهکارهایی که درسالهای قبل برای جبران کمبود نیروی انسانی انجام گرفته را بررسی و حتما برخی از آنها راهمچنان ادامه خواهم داد تا این مساله حل شود.

عسکری به پرداخت برخی از مطالبات فرهنگیان اشاره کرد وافزود: بسیاری از انها از جمله پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال قبل پرداخت شده است اما اگر مواردی وجود دارد حتما افراد ذینفع به اداره کل آموزش وپرورش مراجعه یا به هر نحو دیگر موارد را به اطلاع من برسانند تا پیگیری کنم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: در خصوص برخی از اسناد و مطالبات باقی مانده درحال پیگیری هستم و در سفر هفته آینده به وزارت خانه به صورت خاص پیگیری حصول نتیجه هستم.

عسکری در خصوص بحث جلب مشارکت های مردمی به انجمن های اولیا و مربیان اشاره کرد و افزود: این ظرفیت میتواند در جلب مشارکت های مردمی به صورت داوطلبانه و کاملا اختیاری بسیار مؤثر باشد.

عسکری دغدغه مدیران مدارس در خصوص کمبود فضای آموزشی خصوصا در شهرهای بزرگ را  مهم و درست ارزیابی کرد و گفت: در بررسی اخیر روی این مسأله متوجه شدم که نزدیک به ۳۰درصد دانش آموزان استان درشهر شیراز هستند و این درحالی هست که فقط ۱۳ درصد فضای آموزشی در این شهر است.

در ابتدای این جلسه آقایان رمضانی و قهرمانی و خانم جعفری به نمایندگی از مدیران مدارس استان به بیان مشکلات وطرح دیدگاهها وپیشنهادات خود پرداختند.

مدیر دبستان رازی آموزش وپرورش ناحیه ۴ شیراز ونماینده مدیران مدارس ابتدایی فارس در سخنرانی خود کمبود نیروی انسانی کارآمد، عدم پرداخت به موقع حق التدریس ، تراکم بالای دانش آموز درکلاس درس، عدم تقسیم امکانات ، فرسودگی مدارس، بخشنامه های زیاد، کمبود سرانه آموزشی، عدم اخذ مشارکت مردمی درحین ثبت نام از جمله مشکلات مدارس استان دانست. 

مشکلات سامانه های اینترنتی سیدا وپادا و...، ضرورت آشنایی فرهنگیان با دانش فناوری روز، مشکلات معیشتی وتاخیر دراجرای رتبه بندی، انتصابات سیاسی بدون ملاک های شایسته محور، مشکل اعمال نشدن مدرک دوم تحصیلی، فرسودگی وسایل شخصی معلم که درآموزش مجازی مورد استفاده قرار گرفته است از جمله مواردی بود که مرضیه جعفری به آنها اشاره کرد

مدیر دبیرستان شاهد خوانساری آموزش وپرورش ناحیه ۱ شیراز ونماینده مدیران مدارس متوسطه و خاص فارس در سخنرانی خود کیفیت پایین خدمات آموزشی به جهت عدم استاندارد بودن فضا وامکانات آموزشی ، کمبود اعتباری برای تعمیر وتجهیز مدارس، کمبود مشاور وهنرآموز در مدارس، عدم اختصاص ساعت حق التدریس جهت پوشش کمبود معلم،  بی توجه به مساله قراردادهای برون سپاری هنرستانها، عم وحدت رویه در سوالات کنکور سراسری،  مشکلات بکار گیری بازنشستگان در آموزش جدید از جمله مشکلات مدارس استان دانست.

کمبود اعتبار برای توسعه زیرساخت های فناوری مدارس، ضرورت پیگیری وتسریع درمساله رتبه بندی، مطالبات معوق ، مشکلات بیمه درمانی، لزوم طراحی مناسب در استفاده از امکانات رفاهی ویژه فرهنگیان همانند سایر کارکنان دولت از جمله مواردی بود که محمد رمضانی به آنها اشاره کرد.

مدیر دبیرستان شبانه روزی یادگارولایت آموزش وپرورش عشایری ونماینده مدیران مدارس شبانه روزی وعشایری فارس در سخنرانی خود کمبود اعتبار برای تحصیل دانش آموزان در مدارس شبانه روزی، فرسودگی خوابگاه‌ها و سیستم های سرمایشی وبرودتی وامکانات آموزشی مدارس شبانه روزی، مشکلات پرداخت حق الزحمه نیروهای خدماتی درمدارس شبا نه روزی از جمله آشپز وراننده ونگهبان ، ضرورت بازنگری درالگوی معافیت مصرف حامل های انرژی مدارس از جمله مشکلات مدارس استان دانست. 

عدم رغبت فعالیت در پست های اجرایی مدارس شبانه روزی به علت حذف اضافه کار، کمبود سرپرست برای خوابگاههای دانش آموزی، حذف ساعت های فوق برنامه مدارس، کمبود هنرستان‌های فنی در استان، ضرورت بازنگری در منطقه بندی کنکور سراسری خصوصا ویژه دانش آموزان عشایری، ضرورت بازنگری در اساسنامه مدارس خصوصا مدارس شبانه روزی از جمله مواردی بود که زینل قهرمانی به آنها اشاره کرد.

در این ارتباط زنده بیش از ۶ هزار و پانصد تن از مدیران مدارس استان حضور داشتند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha