حذف سیمرغ با وجود شائبه‌ها، گزینه عادلانه‌تری است

تهران-ایرنا- منتقد سینما با اشاره به اینکه حذف سیمرغ مردمی جراحی بزرگی در جشنواره فیلم فجر محسوب می شود، گفت: حذف سیمرغ مردمی فجر، نیازمند توضیح مسئولان است تا اذهان عمومی دلیل این اقدام را بدانند هرچند حذف سیمرغ مردمی با وجود شائبه‌هایی که دارد گزینه عادلانه‌تری است.

محمدرضا مقدسیان، در خصوص حذف سیمرغ مردمی جشنواره فیلم فجر به خبرنگار سینمایی ایرنا گفت: ترجیح من همواره روی شفافیت موضوعات است، حذف شدن این سیمرغ به دلیل عدم شفافیت و نقدهای وارد شده، بهتر از اعطای آن بود، این اقدام یعنی حذف این جایزه، تصمیمی جراتمندانه بوده است.

وی افزود: در ابتدا  ممکن است، چنین تصوری شود که جشنواره با حذف این سیمرغ نظم و نسخه درستی ندارد، اما طوری دیگر نیز می توان نگاه کرد و آن این است که مسئولان در این دوره در نظر داشتند نظرسنجی شفاف و مطمئنی انجام بگیرد و حق کسی در این جشنواره ناحق نشود.

مقدسیان گفت: البته در این شرایط، توضیح کاملی از سوی مسئولان در خصوص چرایی این کار نیاز است، تا اذهان عمومی دلیل این اقدام را بدانند.

این فعال رسانه در این باره با اشاره به اهمیت این سیمرغ گفت: سیمرغ بهترین فیلم از نگاه مردم به نظرم مهمترین سیمرغ جشنواره فیلم فجر است و باید چنین سیمرغی بدون حرف و حدیث و شائبه اعطا شود. 

مقدسیان با بیان اینکه در سال های گذشته نیز چنین شائبه ای در خصوص سیمرغ بهترین فیلم از سوی مردم مطرح بوده است، گفت: حذف این سیمرغ همانند جراحی بزرگی است. البته بهتر این بود که پیش از این بررسی ها و کارشناسی‌هایی  انجام می شد و پیش از آغاز جشنواره پیشگیری انجام می‌گرفت.

وی با بیان اینکه امسال نخستین سالی است که دولت سیزدهم اقدام به برگزاری جشنواره فجر فیلم کرده است، گفت: امیدواریم امسال این جراحی دقیق انجام شود تا در سال‌های بعد با این گونه مشکلات مواجه نباشیم.

مقدسیان در ادامه افزود : موضوع شائبه‌های مربوط به سیمرغ مردمی فجر از ابتدای جشنواره امسال مطرح بود، شاید بهتر بود مسئولان  زودتر به این موضوع ورود می‌کردند و یک روز مانده به اختتامیه این موضوع را مطرح نمی‌کردند.

وی با بیان این که حذف سیمرغ مردمی هزینه زیادی برای مسئولان برگزار کننده جشنواره دارد، گفت: حذف سیمرغ مردمی با وجود شائبه هایی که دارد گزینه عادلانه‌تری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha