خطیب جمعه قم: دشمنان به ناکامی در براندازی نظام اسلامی اعتراف دارند

قم - ایرنا - خطیب جمعه قم گفت: با گذشت ۴۳ سال از انقلاب و ورود به چهل و چهارمین سال انقلاب، قدرت‌ها و دولت‌هایی که از طرق مختلف در اندیشه براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی بودند، به صراحت اعلام می‌کنند که برای براندازی جمهوری اسلامی شکست مفتضحانه‌ای خوردند.

آیت‌الله سید محمدی سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه قم، در مصلای قدس این شهر با تبریک  ایام الله ۲۲ بهمن‌ماه و تشکر از حضور مردم در راهپیمایی این روز اظهار داشت: مردم هوشمندانه طبق ضوابط و شرایط بهداشتی در کل کشور در این مراسم حضور پیدا کردند.

او افزود: در ۲۲ بهمن ۵۷ انقلاب اسلامی ساختار قدرت را در دنیا به هم ریخت، نظام سلطه را فروپاشید، نشان داد که می‌شود، سلطه‌گر نبود و زیر سلطه هم نرفت.

 سعیدی ادامه داد: اکنون ایران قدرتمند در این چندین سال میان ۱۵ کشور که رتبه تخست را دارند، قرار دارد، این موضوع ثابت می‌کند، در این سال‌ها برغم مشکل‌ها، سختی‌ها و سنگ‌اندازی‌ها و برخی بی‌تدبیری‌ها انقلاب اسلامی کارآمده بوده است.

عضو خبرگان رهبری یادآور شد: دهه فجر امسال انقلاب ۴۴ ساله می‌شود، انقلابی که این همه دستاوردها را در سایه ایمان به خدا و ولایتمداری، خودباوری و اعتماد و جرات را به ملت هدیه کرد، متقابلا دشمنان ما هم از همان روزهای نخست انقلاب به دنبال فروپاشی این نظام مقدس اسلامی بوده و هستند و چون دریافتند که از طریق جنگ سخت و ترور نمی‌شود به انقلاب اسلامی ضربه زد، با جنگ نرم به دنبال مخدوش کردن ذهنیت مردم به نظام و دستاوردهای آن هستند.

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه (ص) اضافه کرد: از طریق سیاه نمایی و حتی ساختن برخی از فیلم‌ها که این ایام به نمایش گذاشته شد، بزرگ‌نمایی مشکلات و کوچک نشان دادن دستاوردهای انقلاب می‌خواهند مردم را مایوس و ناامید کنند و حکومت اسلامی را ناکارآمد جلوه دهند، به همین جهت رهبر معظم انقلاب و فرماندهی کل قوا، همگان را برای مقابله با این جنگ نرم دشمن، به جهان تبیین فراخواندند.

وی بیان داشت: برای اطاعت امر رهبر انقلاب آنچه که مهم است این است که عرصه جهاد  را تشخیص بدهیم، چون تهاجم دشمن یک تهاجم ترکیبی است و جنبه‌های اقتصادی، سیاسی، امنیتی، رسانه‌ای و دیپلماسی در آن است، ما باید یک دفاع همه جانبه داشته باشیم.

امام جمعه قم همچنین جهاد تبیین را دارای الزام‌هایی دانست و گفت: اساس برنامه دشمن شبهه‌افکنی و ابهام‌آفرینی است، اساس کار ما نیز باید بصیرت‌افزایی و روشنگری باشد.

او تاکید کرد: مراقب باشیم در زمین دشمن و به نفع آن بازی نکنیم، رعایت این نکته برای همه و مسئولان و مدیران ما ضرورت دارد.

عضو خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: در جهاد تبیین باید زاویه دید ما با زوایه دید امام و رهبر جامعه هماهنگ و همسو باشد.

وی در ادامه گفت: همچنین در بیان دستاوردها و نکته‌های مثبت و تحول‌آفرین نظام و دولت باید قوی، محکم، مستدل و مستند وارد شد، به عنوان مثال واکسیناسیون عمومی، افزایش صدور و فروش نفت، استفاده از ظرفیت اقتصادی همسایگان، ایجاد روابط متوازن با همه کشورها، عضویت در پیمان‌های اقتصادی مانند شانگهای و پیگیری قراردادهای ۲۰ و ۲۵ ساله با روسیه و چین به‌ویژه استفاده از ظرفیت‌های درون زا برای برون رفت کشور از مشکل‌ها، بخش‌هایی از اقدام‌های تحول‌آفرین بوده است.

سعیدی گفت: باورمندی به نصرت الهی در جهاد تبیین در جبهه حق یک ضرورت است، همچنین باور به اینکه نظام‌اسلامی با نَفَس بر حق امام راحل و خلف صالح ایشان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و آبیاری این شجره طیبه با خون هزاران شهید و پیکر تکه تکه شده امثال حاج قاسم عزیز حاصل شده است.

وی افزود: اکنون با گذشت ۴۳ سال از انقلاب و ورود به چهل‌وچهارمین سال انقلاب، قدرت‌ها و دولت‌هایی که از طرق مختلف در اندیشه براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی بودند، به صراحت اعلام می‌کنند که برای براندازی جمهوری اسلامی شکست مفتضحانه‌ای خوردند.

وی اضافه کرد: شواهد و قرائن نیز نشان می‌دهد که اگر به همین سبک حرکت کنند، اول خودشان در حال افول و فروپاشی هستند.

تولیت حضرت معصومه در بخش دیگری از سخنان خود حل مسائل اقتصادی کشور از طریق راه‌حل‌هایی که رهبری ارائه دادند را مورد توجه قرار داد و گفت: رهبری برای رفع مشکل‌های اقتصادی چندین سال است که درباره سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی و مردمی کردن اقتصاد راه حل ارائه کردند، حقیقت آن است که راه نجات کشور برای حل مشکلات اقتصادی، با خصوصی‌سازی اقتصاد کشور با محوریت مردم و اجرایی کردن مطالبه‌های اقتصادی رهبری، می‌شود به حل مشکلات اقتصادی کشور دست یافت.

وی افزود: دولت کارهای خوبی را شروع کرده و این‌ها ناکافی است، باید این مطالبه رهبری را جدی‌تر اجرایی کنند، دولت نباید بر اساس ساختارهای قدیم وارد حل مشکلات اقتصادی کشور شود، این ساختارها مکررا تجربه شده و با شکست روبه‌رو شده است.

سعیدی گفت: هنر دولت برای مردمی کردن اقتصاد کشور باید این باشد که همان سیاست‌ها و راه‌حل‌های رهبر معظم انقلاب را که تا به حال بر زمین مانده اجرایی کند.

وی گفت: دولت و همه دستگاه‌های دیگر باید موانع را از سر راه مردمی کردن اقتصاد کشور بردارند که تا به حال گام‌های خوبی نیز برداشتند.

او اظهار داشت: دولت باید برای اجرایی شدن اقتصاد مردمی به مردم کمک کند و عوامل و ابزار لازم را نیز فراهم و در اختیار آنان بگذارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha