سهم استان ها از مدیریت اعتبار توسعه متوازن به ۸۰ درصد افزایش می یابد

ارومیه- ایرنا- معاون مجلس، حقوقی و امور استان های سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به توجه دولت به تمرکززدایی در اختصاص و هزینه کرد اعتبارات گفت: بر این اساس، سهم استان ها از مدیریت اعتبار توسعه متوازن از ۵۰ درصد در سال جاری به ۸۰ درصد در سال ۱۴۰۱ می رسد.

علیرضا صالح روز شنبه در آیین تودیع و معارفه رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی افزود: رییس سازمان برنامه و بودجه هم قول داده که این رقم در سال ۱۴۰۲ به ۱۰۰ درصد افزایش یابد.

وی با اشاره به راه اندازی صندوق پیشرفت و عدالت در استان ها در همین راستای تمرکززدایی اضافه کرد: در این صندوق ها ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه اولیه واریز می شود و علاوه برآن، درآمد فروش اموال مازاد و همچنین بخشی از حقوق مالکانه دولت از معادن به صندوق واریز می شود که البته هزینه کرد اقلام این صندوق با مدیریت استانداران خواهد بود.

معاون مجلس، حقوقی و امور استان های سازمان برنامه و بودجه کشور ادامه داد: امیدواریم آذربایجان غربی، نخستین استانی باشد که اساسنامه این صندوق به تصویب رسیده و عملیات اجرایی آن، آغاز شود.

صالح تاکید کرد: من مطمئن هستم که در دوره جاری و با توجه ویژه دولت مردمی سیزدهم، توسعه و پیشرفت آذربایجان غربی را به عینه شاهد خواهیم بود.

به گزارش ایرنا، در این آیین حسین سپهری به عنوان رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی معرفی و از خدمات ناصر حضرتی قدردانی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha