عملیات اجرایی کنارگذر غربی شهر همدان به زودی اجرایی می‌شود

همدان- ایرنا- نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای گفت: با رایزنی‌ و پیگیری انجام شده از طریق وزارت راه و شهرسازی، عملیات اجرایی کنارگذر غربی شهر همدان با ۴۲ میلیارد تومان اعتبار به زودی اجرایی می‌شود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام "احمدحسین فلاحی" روز یک‌شنبه در جمع خبرنگاران افزود: این کنارگذر از ایستگاه پلیس راه همدان-قزوین آغاز و به شهر صالح‌آباد متصل می‌شود.

وی اظهار داشت: طول این محور ۲۷ کیلومتر است که پیش از این ۱۸ کیلومتر آن اجرا و باقیمانده آن نیز عملیاتی و احداث می‌شود.

حجت‌الاسلام فلاحی خاطرنشان کرد: برای این طرح ۱۲ میلیارد تومان از ردیف بودجه و ۳۰ میلیارد تومان نیز از محل اعتبارات توازن ملی تخصیص داده شده است.

وی ادامه داد: کنار گذر شرقی همدان نیز از محل جاده همدان - ملایر تا آزادراه همدان - تهران پس از اجرای این طرح، عملیاتی می‌شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای خاطرنشان کرد: تامین زمین یکی از مهم‌ترین مشکلات حوزه نهضت مسکن ملی همدان است که این مشکل با الحاق ۶۸۰ هکتار زمین به این شهر به شرط رفع معارضان، حل می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه احداث مرکز بازیافت هواپیماهای نشسته در همدان نیازمند تامین زمین است، گفت: این مرکز باید در کنار فرودگاه راه اندازی شود و نیازمند ۹۰ هکتار زمین است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای تاکید کرد: با راه‌اندازی این مرکز علاوه بر ایجاد اشتغال، فرودگاه همدان نیز رونق می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه اصلاح رتبه‌بندی معلمان باید هر چه سریعتر تعیین تکلیف شود، اظهار داشت: ۲۲۰ هزار معلم در کشور کم داریم که برای سال تحصیلی جاری این تعداد را از معلمان بازنشسته و خرید خدمت جبران کرده‌اند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای با اشاره به در دستور کار قرار گرفتن طرح "صیانت فضای مجازی"، تاکید کرد: در راستای اجرای این طرح صاحبان شبکه های اجتماعی جهانی باید در کشور ما دفتر یا سرور راه‌اندازی کنند؛ اسم آن فیلتر نیست و باید از واژه ساماندهی برای آن استفاده کرد.

حجت الاسلام فلاحی در رابطه با طرح انتقال آب سد تالوار به همدان نیز گفت: این طرح از مصوبات سفر مقام معظم رهبری در سال ۱۳۸۳ به همدان است که باید هرچه سریع‌تر به سرانجام برسد.

وی با بیان اینکه سهم همدان از آب این سد به ۱۶ میلیون متر مکعب در سال تعییر یافته است، ادامه داد: برای بهره برداری از این طرح ۱۰ کیلومتر لوله گذاری باقی مانده که نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha