۲۴ بهمن ۱۴۰۰، ۱۵:۴۱
کد خبرنگار: 948
کد خبر: 84649840
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار خراسان شمالی: طرح های پژوهشی با رویکرد مردم محور تهیه شود

بجنورد_ ایرنا_ استاندار خراسان شمالی گفت: طرح های پژوهشی استان باید با رویکردهای بهبود شرایط همه جانبه مردم تهیه شود تا شرایط اجتماعی جامعه ارتقا یابد.

به گزارش ایرنا محمدرضا حسین نژاد روز یکشنبه در مجمع عالی بسیجیان استان اظهار داشت: مجمع عالی بسیجیان نقش مهمی در فعالیت علمی و کاربردی استان دارد و از حیث احصای مشکلات کارکرد خود را به خوبی ایفا کرده است.
 وی با بیان اینکه مردم مخاطب اصلی طرح های پژوهشی محسوب می شود،افزود: هدف گذاری ها برای تحقیقات پژوهشی باید به خوبی مشخص شود، چرا که تکنولوژی و ارتباطات جهانی تغییرات زیادی را در تمامی حوزه‌ها ایجاد کرده است که نباید عقب ماند.
وی ادامه داد: آب، خاک و جمعیت از مهم‌ترین شاخص‌های توسعه ای در طرح‌های پژوهشی به شمار می رود و باید با رویکردهای نوین و سبک‌های جدید مدیریتی تدوین شود.
استاندار خراسان شمالی افزود: مردم به عنوان مهمترین پیوست اصول اجتماعی باید در طرح‌های پژوهشی در اولویت قرار گیرند و سپس به مسائل دیگر از جمله فعالیت های علمی و بهره وردی پرداخت.
وی عنوان کرد: پژوهش های علمی باید واقعی، کارشناسی و برگرفته از متن جامعه باشد تا بتواند مسیر اصلی خود را در شورای برنامه‌ریزی و مدیریت شهرستان‌ها طی کند.
حسین نژاد بیان کرد: عملکرد طرح های پژوهشی در بروکراسی اداری به خوبی مشخص نیست و تا مادامی که نظام اداری ما از بالا به پایین مدیریت می شود این طرح هاجنبه عملیاتی به خود نمی گیرد.
 وی ادامه داد: رشد تکنولوژی به سرعت تغییرات زیادی در تمامی حوزه ها ایجاد کرده است، بنابراین بر اساس نیازمندی ها باید متغیرها پژوهشی در حوزه مدیریت به خوبی شناسایی و به کار برده شود.
 نماینده عالی دولت در خراسان شمالی خاطر نشان کرد: بسیاری از طرح‌های داخلی کشور متاثر از سیاست‌های خارجی است و در ابتدا باید این مسیر را هموار کرد تا به نتیجه مناسب دست یافت.
وی اضافه کرد : متغیر طرح‌های پژوهشی نیز ثابت نیستند و متاثر از سایر سیاست های کلان کشور تغییر می‌کنند و باید نظام مدیریتی متحرک ایجاد کنیم تا بتوانیم به نتیجه درستی دست یابیم.
استاندار خراسان شمالی ادامه داد: شرایط کلیشه‌ای از بالا به پایین در نظام مدیریتی ما حاکم است و مدیر بالادستی توانسته با فشار تغییراتی را در سیستم ایجاد کند و این روند به صورت سنتی ادامه دارد و در این زمینه بهتر است تا نظام مدیریتی بر مبنای وجاهت قانونی شکل گیرد.
 وی خاطرنشان کرد: تصمیم‌گیری از بالا به پایین در اصلاح سیستم مدیریتی باید جای خود را به طرح های نخبگان و دانشگاهیان بدهد و از این حالت تمرکز مدیریتی خارج و برنامه‌های عملیاتی و مدیریتی را به دست استان‌ها واگذار کنید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha