۲۳ بهمن ۱۴۰۰، ۱۵:۴۲
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 84648879
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار: شاخص های توسعه خراسان شمالی باید بازنگری شود

بجنورد-ایرنا- استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه برخی از آمار مربوط به شاخص های توسعه استان غیرواقعی است گفت: نیاز است تا در این زمینه بازنگری انجام شود.

به گزارش ایرنا، محمدرضا حسین نژاد روز شنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان اظهار داشت: آمار اشتباه از شاخص های توسعه از جمله آب و یا راه در اختصاص اعتبار برای استان تاثیرگذار است از این رو باید بازنگری های لازم در استان و البته در کشور انجام شود. 

وی افزود: تعیین سهم استان از منابع مختلف در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ انجام شده است اما باید تلاش شود تا با بازنگری های لازم برای سال ۱۴۰۲ و با بازنگری در شاخص های توسعه اعتبار بیشتری جذب کرد. 

استاندار خراسان شمالی گفت: باید انجام مطالعه بر روی پروژه هایی که می تواند اعتبارات ملی جذب کند مد نظر باشد.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه خراسان شمالی از استان های محروم کشور است گفت: در سال ۹۱، نامی از شهرستان های این استان در لیست مناطق کم برخوردار و محروم لحاظ نشد در این باره پیگیری های لازم انجام می شود تا حق استان ضایع نشود. 

استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: در این زمینه بانک ها در پرداخت تسهیلات نباید منتظر تایید نهایی از تهران باشد، بلکه این موضوع به عنوان مصوبه شورای برنامه ریزی و توسعه استان است و بانک ها در پرداخت تسهیلات، شاخص غیر برخوردار را لحاظ کنند.

دغدغه تامین زمین برای مسکن دولتی حل شود

حسین نژاد با اشاره به اجرای طرح نهضت ملی مسکن گفت: مردم استان باید از تامین مسکن و حل مشکلات اجرای این طرح اطمینان خاطر داشته باشند از این رو دغدغه ها در این باره باید رفع شود.

وی اظهار داشت: بنیاد مسکن و راه و شهرسازی باید مشکلات ساخت مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن را بررسی و دغدغه ها را برطرف کنند.

استاندار خراسان شمالی افزود: قانون باید سرلوحه هر کار مدیران باشد، مدیران باید برای پاسخ به مردم و حل مشکلات مردم بهره مندی را از قانون را لحاظ کنند و جلوتر از قانون حرکت نکنند، البته برای حل مشکلات استان از پتانسیل های موجود در قاون هم باید بهره گرفت.

بر اساس این گزارش در این نشست، اعضای شورای برنامه ریزی و توسعه استان با تخصیص اعتبارات بند ز تبصره ۸ قانون بودجه با هدف ساماندهی سکونتگاه های غیررسمی از محل ارزش افزوده دهیاری ها و شهرداری موافقت کردند.

همچنین تهیه و تدوین اسناد استانی ذیل ماده چهار قانون مدیریت بحران کشور و الحاق محدوده به پنج شهر استان برای تامین زمین مورد نیاز اجرای طرح نهضت مسکن ملی و چگونگی پرداخت تسهیلات از محل اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ مورد موافقت قرار گرفت.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha