۲۴ بهمن ۱۴۰۰، ۱۷:۳۹
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 84650084
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افتتاح ۲۱ پروژه مخابراتی در شرق گلستان و چند خبر کوتاه

گنبدکاووس - ایرنا - افتتاح ۲۱ پروژه مخابراتی در شرق گلستان، کشف ۶ قبضه سلاح شکاری غیرمجاز در آق‌قلا، بستری ۵۸۷ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی، آغاز فعالیت سامانه بارشی از عصر امروز و دستگیری عامل اصلی درگیری دسته جمعی در علی‌آبادکتول از مهمترین اخبار کوتاه روز یکشنبه این استان است.

۲۱ پروژه مخابراتی در شهرستان‌های شرق استان در آیینی با حضور فرماندار کلاله، نماینده مردم حوزه شرق استان، فرماندار مراوه تپه، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات و مدیرعامل شرکت مخابرات استان به‌صورت متمرکز در شهر کلاله افتتاح شد.

اعتبار ۲۱ پروژه اجرا شده در شهرستان‌های کلاله، مراوه تپه، گالیکش و مینودشت ۱۹۱ میلیارد ریال است.

***

فرماندار کلاله در نشست فرمانداران و نماینده مردم حوزه شرق گلستان با مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات و مدیرعامل شرکت مخابرات استان گفت: در ۴۳ ساله عمر انقلاب اسلامی اقدامات خوبی در شهرستان‌ها به‌ویژه در مناطق محروم انجام شده که باید برای مردم بازگو شود تا امید آفرینی در جامعه به‌وجود آید.

فرهاد شیبک افزود: اینترنت یک مساله مهم برای جامعه است به‌ویژه در شرایطی که کرونا به آموزش و کسبه آسیب جدی وارد کرد، اینترنت می‌تواند در کاهش آسیب و خسارات کمک کند.

***

فرمانده انتظامی آق‌قلا گفت: ماموران پلیس امنیت عمومی شهرستان طرح برخورد با قاچاقچیان و دارندگان سلاح غیرمجاز را اجرا کردند.

سرهنگ اکبر سجادی اظهار داشت: در این طرح ۶ اسلحه شکاری غیر مجاز کشف و ۶ متهم نیز دستگیر شدند.

***

طبق اعلام روابط عموم دانشگاه علوم پزشکی گلستان، شمار بستری‌ها مبتلا به کرونا امروز استان به ۵۸۷ نفر افزایش یافت که ۳۲ نفر بیشتر از دیروز است.

از این تعداد ۹۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار دارند و ۴۲ نفر از آنان با ونتیلاتور نفس می‌کشند.

هم اکنون شهرستان‌های گرگان، علی آباد کتول، بندرگز، کلاله، کردکوی، بندرترکمن، گمیشان و آق قلا در وضع قرمز کرونایی هستند و وضعیت شهرهای گنبدکاووس، مینودشت، رامیان، آزادشهر و گالیکش نارنجی و مراوه تپه جز شهرستان‌های زرد رنگ دسته بندی شدند.

***

کارشناس هواشناسی گلستان گفت: با نفوذ سامانه پرفشار بارشی از عصر امروز شاهد افزایش ابر، بارندگی پراکنده، بارش برف در ارتفاعات، وزش باد و کاهش دما در استان خواهیم بود.

مریم نیکزادفر افزود: فعالیت این سامانه ناپایدار و بارش‌ها تا اواخر وقت دوشنبه در استان ادامه دارد و روز سه‌شنبه شاهد جوی پایدار در سطح استان خواهیم بود.

وی گفت: از اواخر وقت سه شنبه نیز سامانه بارشی دیگری به استان نفوذ می‌کند و تا روز چهارشنبه به فعالیت بارشی خود در سطح استان ادامه می‌دهد.

***

عباس حاجی اکبری در مراسمی به‌عنوان دبیر جدید کانون‌های خدمت رضوی گلستان معرفی و از خدمات سید حسین علوی دبیر سابق این کانون قدردانی شد.

***

دادستان عمومی و انقلاب علی آبادکتول گفت: عامل اصلی درگیری دسته جمعی این شهرستان پس از دو ماه تعقیب و گریز دستگیر شد.

حسینعلی ایزد افزود: این فرد از دو ماه پیش در چندین استان تحت تعقیب بود که در یکی از استان‌های جنوبی کشور دستگیر و امروز با حضور در جلسه بازپرسی، تفهیم اتهام و روانه زندان شد.

وی اظهارداشت: در درگیری دسته جمعی که حدود ۲ ماه پیش در یکی از محله‌های علی آبادکتول رخ داد ۱۰ متهم شناسایی شدند که ۹ نفر بلافاصله دستگیر و تفهیم اتهام شدند و یک نفر باقی مانده هم امروز در دادسرا حاضر شد.

دو ماه پیش در فضای مجازی ویدئویی از درگیری چند جوان در یکی از محله های علی آبادکتول منتشر و سبب نگرانی اهالی منطقه شد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha