۲۵ بهمن ۱۴۰۰، ۱۰:۵۴
کد خبر: 84650652
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲ محکوم مالی با همت خیر سنندجی از زندان آزاد شدند

۲۵ بهمن ۱۴۰۰، ۱۰:۵۴
کد خبر: 84650652
۲ محکوم مالی با همت خیر سنندجی از زندان آزاد شدند

سنندج- ایرنا- مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کردستان گفت: کمک ۴۰۰ میلیون ریالی خیر سنندجی به ستاد مردمی دیه استان کردستان، باعث آزادی ۲ محکوم مالی از زندان شد.

 محمد خسروی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: خیر سنندجی که نخواست نامش آشکار شود با مراجعه به ستاد مردمی دیه استان کردستان و کمک مالی زمینه ساز آزادی ۲ بدهکار مالی از زندان شد.

وی اضافه کرد: همراهی خیرین نیک اندیش کردستانی همواره یاریگر این ستاد برای اهدا شادی آزادی به زندانیان نیازمند مالی و جرائم غیر عمد بوده است.

وی افزود: با کمک این خیر سنندجی و با تلاش‌های مددکاران و اخذ رضایت و گذشت انسان دوستانه شکات از بخشی از بدهی خود، شرایط آزادی این ۲ زندانی همزمان با میلاد باسعادت اسوه مردانگی و ایثار حضرت علی(ع) و روز مرد فراهم شد.

خسروی یادآور شد: از ابتدای سال تاکنون با همت والای خیرین نیک اندیش و با همراهی بانک های عامل و اعطای تسهیلات کم بهره و قرض الحسنه، مساعدت ارزشمند دستگاه قضایی در قبولی اعسار و گذشت انسان دوستانه شکات از بخشی از طلب خود، ۲۱۰ زندانی نیازمند مالی و جرائم غیر عمد از زندان‌های کردستان آزاد شده اند.
 

۲ محکوم مالی با همت خیر سنندجی از زندان آزاد شدند


توسعه فضای آموزشی زندان ها موجب امنیت اجتماعی می‌شود

در خبر دیگری، نماینده مردم سروآباد و مریوان در مجسل شورای اسلامی در بازدید از زندان مریوان گفت: بازخورد موثر توسعه فضای آموزشی و ارتقاء مهارت های اساسی و شغلی در زندان، امنیت اجتماعی و کاهش جرم و آسیب های اجتماعی را در پی خواهد داشت.

شیوا قاسمی پور اضافه کرد: اقدامات و برنامه های قابل توجهی برای اصلاح و بازپروری مددجویان در این مراکز اصلاحی و تربیتی  در حال انجام است که نتیجه ارزشمند آن توانمند سازی زندانیان با بهره گیری از ارتقا مهارت های حرفه ای، آگاه سازی و اشتغالزایی آنان است.

وی ادامه داد: بازاصلاحی و بازسازی شخصیتی مددجویان در این مراکز بازخورد مهمی چون ایجاد امنیت اجتماعی، کاهش و  ارتکاب مجدد جرم و توسعه اشتغال پایدار و مولد را به دنبال خواهد داشت و این نتیجه موثر و هدفمند کاهش آسیب در خانواده آنان را نیز در پی خواهد داشت.

با توجه به کمبود محسوس فضای زندان برای اجرای موثرتر برنامه های بازپروری، قاسمی‌پور در این بازدید قول داد از طریق دستگاه های مرتبط  برای احداث و انتقال زندان به خارج از محدوده شهر پیگیری‌های لازم را انجام دهد.

نماینده مردم سروآباد و مریوان در مجلس شورای اسلامی از کلاس های قرآنی و کارگاه خیاطی و قالی بافی زندان بازدید کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha