۲۷ بهمن ۱۴۰۰، ۱۱:۴۱
کد خبرنگار: 3123
کد خبر: 84652344
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نخستین مولد اکسیژن‌ساز صنعتی و بیمارستانی در خراسان شمالی رونمایی شد

بجنورد- ایرنا- نخستین نمونه ساخته شده از مولدهای اکسیژن ساز بیمارستانی و صنعتی روز چهارشنبه در پارک علم و فناوری خراسان شمالی در بجنورد رونمایی شد.

استاندار خراسان شمالی در آیین رونمایی از مولدهای اکسیژن ساز بیمارستانی و صنعتی کمپرسور اسکرو اظهار داشت: این طرح که صفر تا صد آن توسط نخبگان و دانشمندان استان اجرایی شده، نشان از توانمندی های دانشمندان و نخبگان دارد.

محمدرضا حسین نژاد گفت: باید به نخبگان و دانشمندان خود برای خودکفایی در تولید تکیه کنیم و اگر آن چه را که می خواهیم وارد کنیم به شرکت های دانش بنیان و دانشمندان ارائه دهیم مطمئنا بزودی از واردات تکنولوژی و مواد اولیه بی نیاز خواهیم شد.

وی گفت: شرکت های دانش بنیان در گام اول برای تولیدات و بازنگری و نقش آفرینی در بی نیازی از واردات تلاش کنند و تجربه نشان داده است اعتماد کردن به متخصصان و دانشمندان داخلی خروجی و دستاوردهای خوبی دارد.

استاندار خراسان شمالی خاطرنسان کرد: بسترهای لازم برای استقبال از تمامی سرمایه گذاران در حوزه های مختلف فراهم است و جهت گیری استان به سمت کار، تولید و شناسایی مزیت هر شهرستان است.

وی افزود: به دنبال تقویت تولید و صنعت در استان هستیم و به همین دلیل برای ارائه تسهیلات به تولید کنندگان و واگذاری زمین هیچ مشکل یا مانعی در استان وجود ندارد.

حسین نژاد خاطر نشان کرد: باید با حمایت از متخصصان داخلی و شرکت های دانش بنیان هر نوع وابستگی به خارج از کشور در عرصه محصولات و مواد اولیه را به حداقل رساند.

برای ساخت نمونه اولیه این دستگاه ۶۰۰ میلیون تومان هزینه شده است که می‌تواند به بیش از ۲۵ تخت بیمارستانی اکسیژن رسانی کند.

نبود دستگاه اکسیژن ساز در بیمارستان در فاروج

نماینده بجنورد، گرمه،جاجرم، راز و جرگلان و مانه و سملقان نیز در این آیین اظهار داشت:  فقط پنج دستگاه سانترال اکسیژن ساز در بیمارستان های استان وجود دارد.

سیدمحمد پاکمهر افزود: بیمارستان فاروج به دلیل نداشتن دستگاه اکسیژن ساز در دوره کرونا نتوانست به بیماران کرونایی خدمات بدهد و اگر در نبود دستگاه های تولید اکسیژن بخواهیم برای بیماران از کپسول استفاده کنیم باید روزانه باید ۱۲ کپسول اکسیژن استفاده شود.

وی با بیان اینکه در استان در اوج کرونا به هزار و ۴۳ تخت کرونایی رسیدیم گفت: اگر دستگاه های اکسیژن ساز نباشد خدمات به این بیماران سخت می شد اما این امر مدیریت شد.

وی افزود: با توجه به شرایط کنونی لازم است که در این زمینه بی نیاز از واردات شویم و این طرح نیز با هدف بی نیازی از واردات و خدمات رسانی به مردم و بیماران رونمایی می شود.

۱۳۲ شرکت فناور، ۱۹ شرکت دانش بنیان و ۱۴ صنعت خلاق زیر پوشش پارک علم و فناوری خراسان شمالی فعالیت می کنند.

براساس اعلام سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۲ هزار و ۱۰۰ نفر در استان بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند که بیشترین آمار فوتی هشت ماه امسال بوده است.

براساس آخرین فهرست رنگ‌بندی کرونایی شهرها که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شد، هفت شهرستان بجنورد، شیروان، فاروج، اسفراین، گرمه، جاجرم و مانه و سملقان در وضعیت قرمز کرونایی و تنها شهرستان رازوجرگلان در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارد.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha