۲۷ بهمن ۱۴۰۰، ۱۸:۵۶
کد خبر: 84653047
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هنرمندان تاجیک نمایش فردوس را در مشهد اجرا کردند

۲۷ بهمن ۱۴۰۰، ۱۸:۵۶
کد خبر: 84653047
هنرمندان تاجیک نمایش فردوس را در مشهد اجرا کردند

مشهد- ایرنا- گروه تئاتری از هنرمندان تاجیکستانی به دعوت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی عصر چهارشنبه اثر "نمایش فردوس" را در سالن تئاتر شهر مشهد اجرا کردند.

رییس انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی چهارشنبه شب در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: دو گروه تئاتر ۳۴ نفره از کشور تاجیکستان که مهمان ویژه چهلمین جشنواره تئاتر فجر در تهران بودند، در سفری دو روزه به مشهد مقدس وارد شدند.

کریم جشنی افزود: این دو گروه دو اثر نمایشی با عنوان "نمایش فردوس" و "لعل بدخشان" را برای اجرا در تهران آماده کرده بودند که سفر آنان به مشهد بهانه ای شد تا از گروه "نمایش فردوس" خواسته شود اجرایی در این شهر داشته باشند.

وی بیان کرد: در ابتدا قرار بود "نمایش فردوس" عصر امروز در دو سانس ساعت ۱۸ و ساعت ۲۰ در محل سالن اصلی تئاتر شهر در بوستان ملت به نمایش درآید که به دلیل تقارن آن با شب وفات حضرت زینب (س)، این اثر نمایشی در ساعت ۱۵:۳۰ در یک سانس در سالن مزبور به نمایش درآمد.

رییس انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی گفت: اثر "نمایش فردوس" به موضوع زندگی حکیم ابوالقاسم فردوسی می پردازد، کارگردان این اثر "سلطان عثمانف" و نویسنده آن "ساتیم علق زاده" است.

جشنی اضافه کرد: در اجرای "نمایش فردوس" سفیر ایران در تاجیکستان، مشاور عالی معاونت فرهنگی – اجتماعی شهرداری مشهد، مدیر کل و معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و نماینده وزارت امور خارجه در شمال شرق کشور حضور داشتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha