معاون استاندار خراسان رضوی بر ضرورت اجرای کامل سند تحول بنیادین تاکید کرد

مشهد- ایرنا- سرپرست معاونت سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری خراسان رضوی گفت:سند تحول بنیادین باید به صورت کامل به اجرا درآید.

سیدهادی طباطبایی روز پنجشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیرکل و پرورش استان افزود: هدف ارسال پیامبران بر اساس آیات الهی تزکیه و آموزش انسان است و هدف از خلقت انسان، عبادت خداوند است.

وی ادامه داد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش شاهد اهدافی هستیم که به دنبال خلق انسانهایی مانند سردار سلیمانی است.

وی افزود: فرق ما با دنیا و اساس جمهوری اسلامی در این است که در کنار دکتر و مهندس و متخصص، به دنبال تربیت انسان است و تقدیم ۳۰۰ هزار شهید در جنگ نشانی از این تلاش است.

طباطبایی گفت: آموزه های قرآن کریم، آموزه های بنیادین مهدویت و انتظار، میراث امام راحل، قانون اساسی و ولایت فقیه باید در تعلیم و تربیت مد نظر قرار گیرد.

معاون استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بر ضرورت تحول در آموزش و پرورش تاکید کرده است، گفت: تا آموزش ولایت فقیه و قانون را به دانش آموزان ندهیم چگونه میتوانیم انتظار داشته باشیم که در دانشگاه به بیراهه نرفته و فریب نخورند.

وی ادامه داد: طبق دستورات اهل بیت (ع) ما موظف هستیم حکومت ولایت فقیه را حفظ کنیم و در سایه سار آن زندگی کنیم و خوشبختانه اینها در قالب سند تحول بنیادین به تایید رهبری رسیده و ابلاغ شده است.

طباطبایی اظهار امیدواری کرد زمانی آمارهای ما کیفی شوند، خوب است برندگان المپیاد داشته باشیم اما نه المپیادی که به درد کشور نخورد.

وی ورود اعتیاد به سطح مدارس را ناخوشایند دانست و گفت: امیدواریم زمانی با تلاش شما شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی در نسل جوان باشیم و این دغدغه و نگرانی حل شود.

مدیرکل سابق آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز با بیان اینکه عدالت آموزشی در استان محور کار بوده است، ادامه داد: خوشبختانه خراسان رضوی در توسعه متوازن جایگاه خوبی را در کشور دارد.

قاسمعلی خدابنده افزود: هم اکنون طبق برنامه توسعه ششم ۵۰ درصد دانش آموزان استان باید در رشته های فنی و حرفه ای و کار و دانش تحصیل کنند که این استان به رقم ۴۷ درصد رسیده است.

وی ادامه داد: این در حالی است که میانگین نرخ توسعه متوازن در کشور ۳۴ درصد است.

وی اظهار کرد: خراسان رضوی با یک میلیون و ۴۲۰ هزار دانش آموز جزو استان‌های بزرگ در حوزه دانش آموزی است.

در پایان این مراسم با قدردانی از خدمات چهار ساله قاسمعلی خدابنده در سمت مدیرکلی آموزش و پرورش خراسان رضوی، که به افتخار بازنشستگی نایل آمده است، سیدامیر شوشتری، به عنوان سرپرست این اداره کل معرفی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha