نماینده تربت حیدریه: دولت ۲۵ هزار میلیارد تومان برای طرح رتبه‌بندی معلمان منظور کرد

تربت حیدریه - ایرنا - نماینده شهرستان‌های تربت‌ حیدریه، زاوه و مه‌ولات در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت در بودجه سال آینده ۲۵ هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح رتبه‌ربندی معلمان لحاظ کرده بود که کمیسیون تلفیق مجلس ۱۵ هزار میلیارد تومان به این رقم اضافه کرد.

محسن زنگنه روز سه شنبه در نشست وزیر آموزش و پرورش با شماری از فرهنگیان تربت حیدریه افزود: بحث رتبه بندی معلمان سال ها در مجلس و دولت های قبل معطل مانده بود و مجلس یازدهم و دولت سیزدهم بیشترین توجه را به معلمان و به سرانجام رساندن این طرح داشته اند.

وی اظهار کرد: طرح مزبور اکنون بین مجلس و شورای نگهبان در رفت و برگشت است که ممکن است تصمیم گیری در خصوص آن به مجمع تشخیص مصلحت نظام کشیده شود.

وی با اشاره به اینکه اکنون طرح تعیین تکلیف معلمان نهضتی در مجلس در حال بررسی است، گفت: مجلس یازدهم و دولت سیزدهم، با وجود بضاعت کم مالی کشور، بیشترین توجه را به معلمان داشته اند و دولت به شدت پیگیر رفع مشکلات معلمان است، اما برخی ایرادات هم که توسط نمایندگان مجلس به طرح رتبه بندی معلمان گرفته شده، بحث کارشناسی است.

زنگنه افزود: مساله این است که آیا باید شاخصه های رتبه بندی معلمان را پژوهشی ببینیم یا آموزشی و بنده با بخشی از طرح رتبه بندی که همین شاخص هاست مخالف بودم، چون نظام دانشگاه پژوهش محور، اما نظام آموزش و پرورش، آموزش‌محور است.

نماینده کاشمر و رییس مجمع نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با تجلیل از مقام و جایگاه معلمان، گفت: اشتباه یک پزشک موجب مرگ فرد می شود اما اشتباه معلم می تواند انسانی بسازد که یک جامعه را گمراه کند و اگر قرار شود معلم بعد از کلاس در تاکسی کار کند، این برای کشور خسارت‌بار خواهد بود.

حجت الاسلام جواد نیک‌بین افزود: به جز بودجه حوزه نظامی، باید همه بودجه کشور حذف شده و به حوزه آموزش سرازیر شود.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha