وزیر آموزش و پرورش: صندوق ذخیره فرهنگیان جایگاه واقعی خود را بازمی‌یابد

تربت حیدریه - ایرنا- وزیر آموزش و پرورش گفت: صندوق ذخیره فرهنگیان در سال‌های اخیر از رسالت اصلی‌اش، که ارائه خدمت به معلم بود، دور شد اما دولت سیزدهم مصمم است آنرا به جایگاه اصلی خود بازگردانده و سهام آنرا به گونه‌ای مدیریت کند، که سود آن درخور شان همکاران فرهنگی باشد.

یوسف نوری روز سه شنبه در دیدار جمعی از فرهنگیان تربت حیدریه که در دانشگاه این شهرستان صورت گرفت، اظهار داشت: چرا کسانی سال ۱۳۹۹ در صندوق ذخیره فرهنگیان بند «ک» تبصره ۱۲ را گنجاندند و مشخص نیست مسببان آن اکنون کجا هستند و پاسخگوی اقدامشان نیستند.

وی افزود: کسانی که حتی یک کلمه از حاکمیت شرکتی نمی دانستند در این صندوق مسوولیت داشتند، ما صندوق را در سال ۱۳۹۲ با هزار و ۱۶۷ میلیارد تومان سود حسابرسی شده، تحویل دادیم بدون اینکه یک ریال حق الزحمه گرفته باشیم که این سود در سال ۱۳۹۵ به ۲۴۰ میلیارد تومان تنزل یافت  و معلوم نیست که چه کسی به حق فرهنگیان دستبرد زد و حال آنکه این سود که باید اکنون ۳۰ هزار میلیارد تومان می‌بود، تنها سه هزار میلیارد تومان است.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: دولت مصوب کرد که نظام پرداخت همسان همه کارکنان دولت توسط سازمان امور استخدامی تهیه و از سال ۱۴۰۱ به اجرا درآید و بر این اساس دولت طرح رتبه بندی معلمان را در اولویت قرار داده است.

نوری افزود: در اجرای طرح رتبه بندی فرهنگیان و لایحه ای که به مجلس شورای اسلامی رفته است، ۲۰ هزار میلیارد تومان برای سال های ۱۴۰۰، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ پیش بینی شده است اما دولت تنها برای سال ۱۴۰۱ مبلغ ۲۵ هزار میلیارد تومان پیش بینی کرده است و سال ۱۴۰۲ قطعا این رقم بیشتر خواهد شد.

وی گفت: مجوز استخدام افراد تعیین تکلیفی آموزش و پرورش به زودی صادر می شود و در این مدت تلاش کردیم معوقات اصلی کارکنان نیز پرداخت شود.

وی اظهار کرد: میزان کار مفید معلمان نسبت به دیگر کارکنان دولت بیشتر است که این در دوران کرونا مضاعف شده است و در سال های اخیر اقدامات خوبی انجام شده که باید به درستی به جامعه اطلاع رسانی شود.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: ابتدای انقلاب میانگین سرانه فضای آموزشی به ازای هر دانش آموز کمتر از ۱.۵ متر بود که این رقم امروز به ۵.۲ متر رسیده است و این نشان از توجه نظام مقدس جمهوری اسلامی به امر تعلیم و تربیت دارد.

نوری، وظیفه معلمان را در حوزه جهاد تبیین خطیر خواند و افزود: کتاب های درسی مدارس نیز باید مبتنی بر کارآفرینی باشد، اما در حال حاضر مبتنی بر آموزش است که باید این رویکرد تصحیح شود.

وی اظهار کرد: رشد روحیه کارآفرینی در دانش آموزان در دوره ابتدایی رخ می دهد و معلمان این مقطع نقش ویژه ای در شکوفا کردن حس کارآفرینی در دانش آموزان دارند.

وزیر آموزش و پرورش بر ضرورت پیوستگی معلمان شاغل و بازنشسته تاکید کرد و گفت: همکاران پیشکسوت و بازنشسته ما زیر پوشش سازمان تامین اجتماعی و یا سازمان بازنشستگی هستند که این رافع مسوولیت ما در آموزش و پرورش نیست و باید جدایی بین همکاران بازنشسته و شاغل برطرف  شود و این موضوع در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز پیش بینی و بر آن تاکید شده است.

نوری از رسانه به عنوان یکی از ارکان مهم و نقش آفرین در فرآیند تربیت یاد کرد و گفت: وقتی معلمی فداکاری کرده و یا دانش آموزی نوآوری خاصی داشته باشد، باید این به درستی در عرصه رسانه برجسته شود و این نیاز نظام فرهنگ و تربیت است.

وزیر آموزش و پرورش  روز سه شنبه در سفر به تربت حیدریه، ضمن افتتاح یک طرح آموزشی، کلنگ آغاز عملیات اجرایی یک طرح آموزشی دیگر را در این شهرستان به زمین زد.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha