تداوم واکسیناسیون در چهارمحال و بختیاری  مورد تاکید قرار گرفت

شهرکرد- ایرنا- گام ششم طرح بهداشتی شهید سردار سلیمانی در چهارمحال و بختیاری تبیین و مقرر شد دستگاه‌های عضو کارگروه اطلاع‌رسانی و آموزش این طرح در راستای فرهنگسازی تزریق واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقدام کنند.

سرپرست معاونت بهداشتی و رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری روز پنجشنبه در نشست کارگروه اطلاع‌رسانی و آموزش گام ششم طرح شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: آموزش ، کم هزینه‌ترین روش برای پیشگیری از شیوع کروناست و در همین راستا دستگاه‌های فرهنگی و فعالان شبکه‌های اجتماعی نقش مهمی در این خصوص دارند.

علی احمدی افزود: گام ششم طرح شهید سلیمانی دارای سه محور واکسیناسیون حداکثری، مشارکت مردم و مدیریت هوشمند و استفاده از فناوری‌های نوین است که تحقق این سه گام نیازمند همراهی و تعامل دستگاه‌های دولتی، بخش خصوصی و مردم است که در همین راستا می‌طلبد دستگاه‌های فرهنگی در مشارکت‌دهی مردم فرهنگسازی کنند.

وی با بیان اینکه پوشش واکسیناسیون در استان ۶ دهم درصد نسبت به میانگین کشوری بیشتر است، تصریح کرد: واکسیناسیون به ویژه در دولت سیزدهم عملکرد مطلوبی داشته است اما کافی نیست و هنوز هستند افرادی که حتی دُز نخست واکسن را تزریق نکرده‌اند از همین رو باید نسبت به آگاهی‌بخشی مردم نسبت به تاثیرات مثبت واکسن بیش از پیش اقدام کرد.

رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری افزود: در گام ششم طرح شهید سلیمانی بر فرهنگسازی، اقناع‌سازی و جلب مشارکت مردم تاکید بسیاری شده از همین رو انتظار می‌رود دستگاه‌هایی که ارتباط بیشتری با مردم دارند از جمله شهرداری نسبت به نصب برنوشته‌ها و تابلوهای آگاهی‌بخش در سطح شهر اقدام کنند.

احمدی بر ضرورت بهره‌گیری از شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی برای ترغیب و تشویق مردم به تزریق واکسن، خاطرنشان کرد: دستگاه‌هایی که در فضای مجازی فعالیت دارند با تولید محتوا مردم را نسبت به دریافت واکسن ترغیب و تشویق کنند.

وی با بیان اینکه اثربخشی واکسن‌های کرونا کوتاه مدت است و تا زمانی که همه‌گیری کرونا وجود داشته باشد باید نسبت به تزریق دُزهای بعدی واکسن اقدام کرد، اظهار داشت: واکسیناسیون تا زمان قطع زنجیره انتقال ادامه دارد و این احتمال وجود دارد که دُزهای چهارم به بعد نیز تزریق شود از همین رو باید موانع فرهنگی و اجتماعی تزریق واکسن از میان برداشته شود.

احمدی با بیان اینکه کسانی که منع پزشکی ندارند اما نسبت به تزریق واکسن امتناع می‌کنند در واقع عمل آنها تجاوز به حقوق دیگران است، افزود: این افراد از نظر شرعی هم باید پاسخگو باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست بر ضرورت همراهی و تعامل دستگاه‌های عضو کارگروه اطلاع‌رسانی و آموزش طرح شهید سلیمانی تاکید کرد و گفت: امید است با فرهنگسازی صحیح در خصوص تزریق واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی زمینه جامعه سالم و قطع زنجیره ویروس کرونا را فراهم کنیم.

ابراهیم شریفی افزود: سویه جدید امیکرون باید جدی گرفته شود چرا که به سبب سرایت بالای ویروس امکان اوج‌گیری و افزایش شمار مبتلایان زیاد است از همین رو رسانه‌های استان نسبت به حساس‌سازی مردم نسبت به این سویه اقدام کنند تا نوروز سلامتی را در پیش رو داشته باشیم.

به گزارش ایرنا، در این نشست تعدادی از دستگاه‌های عضو به بیان عملکرد خود در راستای آموزش و فرهنگسازی تزریق واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در قالب گام ششم طرح شهید سلیمانی پرداختند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha