کرمانشاه در نمایشگاه بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری عراق شرکت می‌کند

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کرمانشاه گفت: فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه در سومین نمایشگاه بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری عراق در فروردین ماه سال آینده معرفی می‌شود.

به گزارش ایرنا، «امیرحمزه حیدریان» عصر پنجشنبه در یازدهمین جلسه ستاد سرمایه گذاری استان با بیان اینکه این نمایشگاه از هشتم تا ۱۱ فروردین ماه سال آینده در بغداد برگزار می‌شود، افزود: فرصت‌های سرمایه‌گذاری کرمانشاه هم در این نمایشگاه به اتباع عراقی و سایر کشورها معرفی می‌شود.  
وی با اشاره به اینکه کشورهای مصر، عربستان، ترکیه، امارات، اردن، قطر و سایر کشورهای حوزه خلیج فارس در نمایشگاه بین المللی سرمایه‌گذاری حضور دارند، گفت: این نمایشگاه فرصت مناسبی برای جذب سرمایه گذاران در استان کرمانشاه است.  

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه با اشاره به محورها و طرح های قابل ارایه در این نمایشگاه از جمله حوزه مسکن، بیمه، صنعت، نفت و گاز، تامین سرمایه و مناطق آزاد، اظهار داشت: استان‌ها تا نوزدهم اسفند ماه برای ثبت نام در حوزه های مختلف مهلت دارند.  

وی در ادامه وجود ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با عراق را موقعیتی منحصر به فرد برای معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری و جلب سرمایه‌گذاران خارجی در بخش‌های مختلف دانست.  
حیدریان، جلب سرمایه‌گذاری مشترک ایران و کشورهای خارجی و همچنین منطقه آزاد مشترک را از اهداف مهم حضور در این نمایشگاه دانست و از دستگاه‌های مرتبط دولتی و فعالان بخش خصوصی خواست از توان و قابلیت‌های استان کرمانشاه به نحو مطلوب استفاده کنند.  

وی همچنین خاطرنشان کرد: شرکت‌های دانش بنیان می توانند با ثبت نام در سامانه غزال از حمایت های مالی صندوق نوآوری و شکوفایی بهره مند شوند.  

استان کرمانشاه سالانه بیش از سه میلیارد دلار کالا به عراق صادر می کند و حدود ۵۰ درصد کل صادرات کشورمان به این کشور را به خود اختصاص داده است.  

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha