مروری بر سفر مسوولان کشوری به خراسان رضوی

مشهد- ایرنا- هفته گذشته علاوه بر فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران و وزیر آموزش و پرورش، تعداد دیگری از مسوولان کشوری نیز به استان خراسان رضوی سفر کردند.

به گزارش ایرنا، فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران هفته گذشته در اولین همایش تخصصی روسای امور فرهنگی خانواده کارکنان انتظامی و مرزبانی کشور در مشهد گفت: مدیریت امور فرهنگی خانواده کارکنان انتظامی، تکلیف خطیر و وظیفه‌ سنگین و ضروری است.

سردار حسین اشتری افزود: مهم ترین اصل در این عرصه ماموریتی، شناخت رسالتی است که بر دوش مسوولان امور فرهنگی خانواده‌های انتظامی نهاده شده که با عنایت به حساسیت های روز، توسعه شبکه های اجتماعی و هجمه های رسانه های معاند، این نقش از حساسیت و اهمیت بیشتری برخوردار می شود.

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران در سفر به خراسان رضوی همچنین مرکز آموزشی علمی تخصصی سبزوار و مرکز آموزش عمومی شهید مطهری نیشابور را افتتاح کرد.

وزیر آموزش و پرورش نیز در سفر به تربت‌حیدریه گفت: صندوق ذخیره فرهنگیان در سال‌های اخیر از رسالت اصلی‌ خود که ارائه خدمت به معلم بود، دور شد اما دولت سیزدهم مصمم است آن را به جایگاه اصلی خود بازگردانده و سهام آن را به گونه‌ای مدیریت کند که سود آن در خور شان همکاران فرهنگی باشد.

یوسف نوری در دیدار جمعی از فرهنگیان تربت‌حیدریه افزود: چرا کسانی سال گذشته در صندوق ذخیره فرهنگیان بند «ک» تبصره ۱۲ را گنجاندند و مشخص نیست مسببان آن اکنون کجا هستند و پاسخگوی اقدامشان نیستند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش نیز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در مشهد گفت: نقش تربیتی والدین و معلمان برای دانش آموزان باید به صورت توامان اجرا شود.

اصغر باقرزاده افزود: در حال حاضر به دلیل شرایط پیش آمده ناشی از کرونا ارتباط با دانش آموزان قطع شده است و حضور دانش آموزان در ساعات غیردرسی در شبکه های اجتماعی است بنابراین ما نیز به عنوان متولی آموزش و پرورش باید در این عرصه‌ها حضور فعال و موثر داشته باشیم.

معاون تعاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی نیز با حضور در سی و سومین جشنواره امتنان از کارگران استان خراسان رضوی در مشهد گفت: رویکرد دولت تقویت تعاونی‌های تولیدی با رویکرد صادرات است که بر همین اساس صدور کارت‌های بازرگانی برای شرکت‌های تعاونی توسط اتاق تعاون در حال پیگیری است.

مهدی مسکنی افزود: این رویکرد موجب شده است دولت بر ارتباط مناسب با ۱۵ کشور همسایه تاکید بسیار داشته باشد.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس وزارت آموزش و پرورش هم در مراسم آغاز ساخت یک طرح آموزشی در تربت‌حیدریه گفت: از مجموع ۵۷ هزار میلیارد ریال اعتبارات محرومیت زدایی نظام تعلیم و تربیت، سه هزار میلیارد ریال سهم خراسان رضوی است.

مهرالله رخشانی‌مهر افزود: یکی از سیاست های نظام تعلیم و تربیت، محرومیت زدایی از مناطق محروم و حاشیه شهرها برای تحقق عدالت آموزشی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha