استفاده از مراتع درقالب طرح های مرتع‌داری بدون عوارض سالیانه است

ارومیه- ایرنا- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: استفاده از مراتع در قالب طرح های مرتع داری در استان برای دامدارانی که قرارداد خود را در دفترخانه با این اداره کل ثبت کنند، بدون عوارض سالیانه است.

میرصمد سیدموسوی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به علت اینکه بهره برداری از مراتع در کشور و به تبع آن، استان از نظم خاصی برخوردار نبود، طرح های مرتع داری اجرایی شده است.

وی اضافه کرد: طبق قانون تمامی بهره برداران در صورتی که بخواهند از مرتع استفاده کنند، تحت عنوان طرح های مرتع داری باید از این امکان بهره مند شوند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی ادامه داد: طرح های مرتع داری پایه و اساس مدیریت عرصه های مرتعی کشور هستند و در این طرح ها پروژه های اجرایی، اصلاح و حفاظتی پیش بینی شده است.

سیدموسوی گفت: پیش از اجرای طرح های مرتعداری، دامداران احساس مالکیت در خصوص مراتع نمی کردند که برای رفع این مشکل، یک قراردادهایی منعقد می شود که دامداران احساس مالکیت کنند و علاوه برآن، تضمینی می شود که دامدار بداند که در ۳۰ سال، مثل ملک خصوصی خودشان از مرتع استفاده کند.

وی افزود: ایجاد تعادل دام و مرتع و ایجاد انگیزه و اشتیاق برای دامداران به منظور مشارکت در مرتع داری مناسب از اهداف اجرای این طرح است.

وی اضافه کرد: اگر دامداران، پروانه چرا استفاده کنند، باید عوارض پرداخت کنند ولی در طرح های مرتع داری، استفاده شان رایگان است و عوارضی از دامدار اخذ نمی شود.

به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار هکتار مرتع دارد که از این میزان، نیم میلیون هکتار به بهره برداران محلی در قالب قراردادهای محلی واگذار شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha