نیازمندان تزریق خون استان سمنان در پیک ششم کرونا چشم‌انتظار هستند

سمنان- ایرنا- مدیرکل انتقال خون استان سمنان با بیان اینکه تامین خون و فرآورده های آن فقط از راه اهدای خون امکان پذیراست، گفت: نیازمندان دریافت خون استان در پیک ششم کرونا چشم‌انتظار سخاوت نیکوکاران در اهدای خون هستند.

محسن طاهریان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: مراجعه برای اهدای خون در پیک ششم شیوع کرونا در استان سمنان نسبت به قبل کاهش یافته و اگر مراجعه برای اهدای خون به همین منوال پیش رود، در تامین خون دچار مشکل خواهیم شد.

وی افزود: گاهی در شرایط خاص مانند سرما، گرما و آلودگی هوا و  هم به خاطر شیوع کرونا میزان اهدایی خون کاهش یافته است و بنابراین ازیک طرف افزایش مصرف خون و از سویی دیگر کاهش اهدای خون شرایطی را فراهم کرده است که اهداکنندگان خون به یاری سازمان انتقال خون و بیماران بیایند و با اهدای به موقع خون نجات دهنده جان بیماران باشند.

وی با بیان اینکه نیاز به خون همیشگی است، از شهروندان خواست با مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون در این روزهای سرد زمستانی که جامعه درگیر پیک ششم کرونا است، اهدای خون را فراموش نکنند.

مدیرکل انتقال خون استان سمنان یادآور شد: مسوولان انتقال خون به اهداکنندگان همواره اطمینان می دهند که در مراکز اهدای خون برای پیشگیری از شیوع کووید۱۹  رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در بالاترین سطح، انجام می‌شود و نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

وی تصریح کرد: افراد در مراجعه اول برای اهدای خون به وسیله پزشک ویزیت می‌شوند و اگر پزشک تشخیص دهد اهدای خون برای سلامت متقاضی مضر است از اهدای خون فرد ممانعت می‌شود.

طاهریان اظهار داشت: افراد گروه سنی ۱۸ تا ۶۰ سال می‌توانند برای اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کنند و پس از انجام معاینات و بررسی دقیق آزمایش‌های تجویز شده از سوی متخصصان و پزشکان مستقر در مراکز انتقال خون نسبت به اهدای خون اقدام کنند.

مدیرکل انتقال خون استان سمنان خاطرنشان کرد: چهار پایگاه اهدای خون در شهرستان‌های گرمسار، سمنان، شاهرود و دامغان در استان سمنان فعال است و متقاضیان اهدای خون می‌توانند با مراجعه به این مراکز در نجات جان هم‌ نوعان خود مشارکت کنند.

به گزارش ایرنا، چهار پایگاه اهدای خون در استان سمنان از ساعت هشت صبح فعالیت را آغاز می‌کنند و خون‌گیری از متقاضیان تا ساعت ۱۳ ادامه دارد.

آزمایش‌هایی مانند هپاتیت بی و سی، ایدز و بیماری های مقاربتی از خون های اهدایی به عمل می‌آید و خون اهدایی برای افراد نیازمند در عمل های جراحی، درمان مجروحان تصادف، زایمان، برای تالاسمی و هموفیلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سازمان انتقال خون تنها متولی تامین خون و فرآورده های خون سالم و کافی مورد نیاز بیمارستان ها و مراکز درمانی کشور است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha