۲۹ بهمن ۱۴۰۰، ۱۶:۰۷
کد خبرنگار: 2087
کد خبر: 84654373
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سیر افزایشی تعداد مراجعان مشکوک به اُمیکرون در شرق استان سمنان

شاهرود- ایرنا- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: سیر افزایشی میزان مراجعان مشکوک به اُمیکرون به مراکز درمانی شاهرود و میامی نشان می‌دهد محدوده زیر پوشش این دانشگاه همچنان در معرض خطر قرار دارد.

به گزارش ایرنا، حسین شیبانی عصر جمعه به رسانه ها اظهار داشت: گرچه در ۲۴ ساعت گذشته شرق استان سمنان به لحاظ تعداد مبتلایان به کرونا شرایط آرام تری را سپری کرد اما این موضوع موقتی است و همچنان با روند افزایشی ابتلا روبه‌رو است.

وی با بیان اینکه محدوده زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود هنوز به قله موج ششم نرسیده است، افزود: بخش قابل توجهی از افرادی که به امیکرون مبتلا و بستری می شوند کودکان هستند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با اشاره به ۲ مورد فوتی افراد بزرگسال در ۴۸ ساعت گذشته در شرق استان سمنان، تأکید کرد: گرچه ممکن است در ظاهر شدت بیماری کم باشد اما درصورت وجود بیماری های زمینه ای، ابتلا به امیکرون می تواند منجر به فوت افراد شود.

شیبانی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته از ۸۰ مورد مراجعه سرپایی به مراکز درمانی شاهرود و میامی پنج نفر بستری شدند، اضافه کرد: هم اکنون ۶۷ نفر بستری هستند که از این تعداد ۱۳ نفر در بخش مراقبت های ویژه حضور دارند.

وی درباره میزان پوشش واکسیناسیون در شرق استان سمنان نیز گفت: پوشش واکسن در بین بزرگسالان در نوبت نخست ۹۳.۴ درصد، نوبت دوم ۸۵.۶ درصد و نوبت سوم نیز ۳۵ درصد است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه انتظار می رود مردم به افزایش سرعت تزریق نوبت سوم واکسن کمک کنند، یادآور شد: تکمیل نوبت های واکسن، استفاده از دستکم ۲ لایه ماسک و پرهیز از دورهمی ها در کاهش ابتلا به این بیماری موثر است.

هم‌اکنون در استان سمنان شهرستان‌های سمنان، شاهرود، دامغان، آرادان و مهدیشهر در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند و سرخه و گرمسار نارنجی و میامی زرد کرونایی هستند.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha