۳۰ بهمن ۱۴۰۰، ۲۱:۰۵
کد خبر: 84655791
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار: تبدیل اراضی دیم به آبی باعث توسعه کشاورزی کردستان می‌شود

سنندج- ایرنا- استاندار کردستان گفت: کشاورزی از بسترهای مهم توسعه استان و افزایش ثروت برای مردم است و با توجه به ظرفیت آب استان باید  برروی تبدیل اراضی دیم به آبی بیشتر کار شود.

«اسماعیل زارعی‌کوشا» عصر شنبه در جریان سفر به شهرستان کامیاران و دیدار با فعالین اقتصادی این شهرستان اظهار داشت: با تبدیل اراضی دیم به آبی می‌توان تا چندین برابر تولید محصولات کشاورزی را افزایش داده  و درآمد بیشتری را نصیب بهره برداران کرد.

وی با تاکید بر اهمیت ارزش افزوده برای افزایش ثروت خانوارهای کردستانی ادامه داد: ارزش افزوده خانوارهای کردستانی نصف میانگین کشوری است و یکی از راه‌های افزایش درآمد ایجاد ارزش افزوده در حوزه‌های اقتصادی است.

زارعی‌کوشا با بیان اینکه  اولویت اصلی دولت تولید و اشتغال است و در سفرهای شهرستانی حتما با فعالان اقتصادی جلسات  متعددی برگزار می‌کنیم، افزود: لازم است در نشست فعالان اقتصادی تمامی مدیران‌مرتبط دستگاه‌های اجرایی حضور داشته باشند تا بتوان با توجه به مسائل مطرح شده تصمیمات لازم اتخاذ شود. 

وی با اشاره به اینکه در سال آینده برای کردستان ۳۳ هزار شغل هدف گذاری شده و با توجه به توان استان این امر قابل تحقق است، گفت: برای ایجاد این میزان اشتغال، نقش فرمانداران و فعالان اقتصادی حیاتی و تعیین کننده است. 

استاندار کردستان افزود: وظیفه ما تسهیل شرایط برای سرمایه گذاری است و راهی جز این برای پیشرفت کردستان قابل تصور نیست بنابراین دست سرمایه گذاران را به گرمی می‌فشاریم و حرف و اول و آخر ما حمایت از سرمایه ‌گذاری است و مدیران بانک ها نیز بدانند که تنها حافظ منافع بانک نیستند و باید از منافع حیاتی استان با پرداخت تسهیلات مناسب و به موقع حمایت کنند. 

زارعی‌کوشا تاکید کرد: شهرستان کامیاران ظرفیت های فوق العاده و قابل توجهی برای فعالیت های اقتصادی و سرمایه‌گذاری از جمله در حوزه‌های کشاورزی، گردشگری و صنایع تبدیلی دارد.

مشکل راه ارتباطی، آب و دیگر امور زیرساختی شهرک صنعتی و عدم توجه مناسب به صنایع کوچک در کامیاران برخی از مواردی بود که فعالان اقتصادی در این دیدار مطرح کردند.

کلنگ‌زنی تصفیه‌خانه آب شرب دهگلان، بازدید از محل بیمارستان جدید، پروژه مسکن ملی و تصفیه خانه فاضلاب، دیدار با روحانیون و فعالان اقتصادی و مردم این شهرستان از جمله برنامه‌های سفر استاندار به کامیاران بود.

این سفر بعد از دیدار با ورزشکاران و هنرمندان و حضور در شورای اداری شهرستان کامیاران به پایان می‌رسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha