۶ اسفند ۱۴۰۰، ۱۴:۰۵
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 84662531
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مجتمع گلخانه ای دلبران در زمینی به مساحت ۱۲ هکتار احداث می شود

سنندج- ایرنا- سرپرست سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: مجتمع گلخانه‌ای شهر دلبران در زمینی به مساحت ۱۲ هکتار توسط شرکت شهرک‌های کشاورزی استان احداث می شود.

به گزارش ایرنا، پیمان اسکندری روز جمعه  از چند طرح شهرستان قروه و شهر دلبران بازدید کرد و در حاشیه این بازدیدها اظهار داشت: مجتمع گلخانه ای دلبران قروه با مساحت کل ۱۲ هکتار و مساحت مفید ۹ هکتار توسط شرکت شهرک های کشاورزی استان احداث خواهد شد .

وی اضافه کرد: ظرفیت تولیدی این مجتمع چهار هزار و ۵۰۰ تن و با پیش بینی  اشتغال زایی مستقیم ۱۰۰ نفر و غیر مستقیم ۱۵۰ نفر است. 

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به اینکه زمین محل اجرای طرح اراضی ملی است، گفت: هم اکنون کارهای تخصیص زمین و آب مورد نیاز این طرح در حال انجام است .

اسکندری یادآور شد: حجم سرمایه گذاری مورد نیاز برای احداث زیر ساخت این مجتمع گلخانه ای ۱۰۰ میلیارد ریال و تسهیلات بانکی مورد نیاز برای احداث سایت های گلخانه ای و زنجیره ارزش و تولید هم یک هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال است. 

وی در بازدید از محل احداث مجتمع ۱۰ هزار راسی دامپروری  دلبران هم گفت:  ایجاد  مجتمع دامپروری شماره ۲ دلبران در مساحتی معادل ۶ هکتار از سال ۱۳۹۸  مصوب شده و اجرای زیر ساخت این  پروژه تامین و ذخیره آب مجتمع هم  انجام شده است. 

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی کردستان اضافه کرد: برای احداث هر مجتمع ۵۰ واحد ۱۰۰ راسی با اشتغال۲۰۰ نفر به طور مستقیم اجرا خواهد شد .

اسکندری یادآور شد:۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای فاز اولیه اجرای زیر ساخت‌های این مجتمع تامین شده و مراحل حفر چاه و تامین آب در دستور کار قرار گرفته است و  با تامین آب این طرح در سال آینده مراحل تکمیل طرح و واگذاری قطعات انجام خواهد شد.

کردستان یک میلیون و ۱۷۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که از این میزان سالانه ۷۷۳ هزار هکتار آن به زیرکشت محصولات زراعی می رود و ۳۵۰ هزار هکتار آن هم آیش بوده و ۵۲ هزار هکتار را هم باغات تشکیل داده است.

از ۷۷۳ هزار هکتار اراضی زیرکشت محصولات کشاورزی کردستان ۶۷۸ هزار هکتار آن دیم و ۹۵ هزار هکتار آن هم آبی است.

عمده محصول زراعی استان کردستان گندم و عمده محصول تولیدی باغی نیز توت فرنگی با حدود ۶۰ هزار تن در سال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha