۳۰ بهمن ۱۴۰۰، ۲۲:۵۰
کد خبر: 84655912
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روسیه و کوبا بر گسترش روابط اقتصادی تاکید کردند

۳۰ بهمن ۱۴۰۰، ۲۲:۵۰
کد خبر: 84655912
روسیه و کوبا بر گسترش روابط اقتصادی تاکید کردند

تهران-ایرنا- وزارت امور خارجه کوبا پس از سفر یوری بوریسوف معاون نخست وزیر روسیه به این کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد، دو کشور بر گسترش روابط تاکید و همکاری در زمینه‌های حمل و نقل، انرژی، صنعت و بانکداری را بررسی خواهند کرد.

به گزارش شنبه شب ایرنا از "رویترز"، دولت کوبا ضمن حمایت از روسیه در ارتباط با مساله اوکراین اعلام کرد که آمریکا و متحدان آن با "جنگ تبلیغاتی" و تحریم‌ها در حال هدف قرار دادن روسیه هستند. 

وزارت خارجه کوبا در بیانیه خود افزود: کوبا بر مخالفت خود با تحریم‌های یک جانبه و ناعادلانه غرب علیه مسکو و گسترش ناتو به طرف مرزهای روسیه تاکید می‌کند. 

بوریسوف دیروز (جمعه) به کوبا سفر کرد. وی هفته گذشته نیز از نیکاراگوئه و ونزوئلا دیدار و اعلام کرد که روسیه روابط خود را با این دو کشور آمریکای لاتین گسترش خواهد داد. 

سفر معاون نخست وزیر روسیه به آمریکای لاتین به دنبال دیدار رهبران این منطقه از جمله آلبرتو فرناندز رییس جمهور آرژانتین و ژائیر بولسونارو رئیس جمهور برزیل از روسیه و گفت وگو با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور انجام می‌شود.

این دیدارها همچنین در میان ادعاهای غرب علیه روسیه مبنی بر طرح مسکو برای حمله به اوکراین انجام می‌شوند. روسیه این ادعاها را رد کرده است. 

در همین حال، روسیه روز شنبه رزمایش موشک‌های اتمی خود را آغاز کرد. 

کوبا و روسیه از زمان انقلاب فیدل کاسترو در سال ۱۹۵۹ سابقه طولانی همکاری عمیق اقتصادی و نظامی دارند. 

بوریسوف پس از دیدار با ریکاردو کابریساس معاون نخست وزیر کوبا اعلام کرد که روسیه از ماه‌ دسامبر ۲۰۲۱ تا ژانویه ۲۰۲۲ کمک‌های بشردوستانه به کوبا را افزایش داده است. او همچنین به ارسال محموله‌های تجهیزات پزشکی به کوبا در میان همه گیری ویروس کرونا اشاره کرد. 
 

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha