۲ اسفند ۱۴۰۰، ۱۷:۰۷
کد خبرنگار: 1270
کد خبر: 84657900
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

بارش‌ها در بوکان ۴۰ درصد افزایش یافت

۲ اسفند ۱۴۰۰، ۱۷:۰۷
کد خبر: 84657900
بارش‌ها در بوکان ۴۰ درصد افزایش یافت

مهاباد- ایرنا- رییس اداره هواشناسی بوکان گفت: میزان بارندگی‌ در این شهرستان از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون در مقایسه با سال زراعی گذشته ۴۰ درصد افزایش یافته است.

اسماعیل کامیاب روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه وضعیت بارندگی امسال در وضعیت خوبی قرار دارد، اظهار کرد: طی سال زراعی جاری ۲۶۱میلی‌متر بارندگی در این شهرستان ثبت شده که این میزان در سال زراعی گذشته ۱۸۱ میلی متر بوده است.

وی افزود: میزان متوسط دوره بلندمدت (۱۸ساله ) در این شهرستان ۲۱۱ میلی متر است که بارش‌های امسال به نسبت به این دوره نیز ۱۸.۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

رییس اداره هواشناسی بوکان از ورود سامانه جدید بارشی جدید از روز پنجشنبه هفته جاری در این شهرستان خبر داد و گفت: با ورود سامانه جدید در اواخر هفته جاری بارش ها در منطقه آغاز خواهد شد که تا روز یکشنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت که اوج بارش آن در روز جمعه خواهد بود.

کامیاب نسب ، دمای فعلی بوکان را مثبت هفت درجه عنوان کرد و افزود: دمای این شهرستان در ۲۴ ساعت گذشته به ترتیب بین صفر و ۱۳ درجه بالای صفر در نوسان بود.

به گزارش ایرنا، در بوکان یک ایستگاه هواشناسی به عنوان ایستگاه سینوپتیک (اصلی) اقدام به اندازه گیری بارش ها می‌کند و علاوه بر آن ۶ ایستگاه باران سنجی نیز در روستاهای یکشوه، جوانمرد، شهریکند، خُرخُره ،سیمینه و زلفیله وجود دارد.

بوکان در جنوب آذربایجان‌غربی و ۱۸۲ کیلومتری مرکز استان واقع شده‌ است و ۷۰ درصد اشتغال آن به بخش کشاورزی وابسته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha