مجوز مجلس به سازمان زندان‌ها برای فروش اموال مازاد

تهران - ایرنا - مجلس شورای اسلامی به سازمان زندان‌ها مجوز داد که با فروش اموال مازاد خود نسبت به توسعه زیرساخت‌ها، امکانات و موارد آموزش زندانیان اقدام کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، در جلسه علنی روز سه‌شنبه (سوم اسفندماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی جزییات بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۱، پیشنهاد حجت الاسلام «موسی غضنفرآبادی» نماینده مردم بم مبنی بر الحاق یک بند به بند الحاقی ۱۳ تبصره ۲ ماده واحده لایحه بودجه با موافقت نمایندگان تصویب شد.

بر اساس این پیشنهاد سازمان زندان‌ها تا سقف ۲۰ هزار میلیارد ریال در سال ۱۴۰۱ و در قالب اختیارات مشابه جزء (۱) بند (پ) ماده ۱۱۳ قانون برنامه ششم توسعه و آیین نامه اجرایی آن از محل فروش یا واگذاری اراضی و املاک اقدام کند.

پیش از رای گیری «موسی غضنفرآبادی» در سخنانی گفت: شرایطی که اکنون وضعیت زندان‌ها در موضوع زیرساخت‌های انفورماتیک دارد، خوب نیست و اتفاقی که در زیرساخت‌های انفورماتیک زندان‌ها در چند وقت گذشته رخ داد، نشان داد که اگر این زیرساخت‌ها کیفیت مطلوبی داشتند، چنین اتفاق‌هایی رخ نمی‌داد.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس افزود: از طرفی موضوع توسعه سازمان زندان‌ها و  امکانات تربیتی و تکمیل آنها مطرح است. بر اساس این پیشنهاد تا سقف ۲۰ هزار میلیارد ریال سازمان زندان‌ها می‌تواند اموال خود را واگذار کند تا در زیرساخت‌ها هزینه نماید.

وی خاطرنشان کرد: موضوع افزایش ایمنی و بهداشت زندان‌ها، درمان و آموزش زندانیان، امنیت زندانها و زیرساخت‌های انفورماتیک زندان‌ها نیاز ضروری است و در صورت تصویب پیشنهاد، اموال مازاد سازمان زندان‌ها به فروش میرسد. که البته در برخی از قسمت‌ها این مجوز وجود دارد و در قسمت‌هایی که مجوز ندارد، مجلس می‌تواند مجوز اعطا کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha