۳ اسفند ۱۴۰۰، ۱۴:۰۳
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 84659137
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حمایت اسلام‌آباد از حاکمیت اوکراین در آستانه سفر عمران‌خان به روسیه

اسلام‌آباد - ایرنا - پاکستان در آستانه سفر رسمی نخست وزیر این کشور به فدراسیون روسیه و همزمان با تشدید تنش‌ها میان مسکو-کی‌یف، از حق حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین اعلام حمایت کرد.

به ‌گزارش ایرنا، رسانه‌های پاکستان روز سه‌شنبه از دیدار سفیر این کشور در کی‌یف با مقام ارشد مرکز دیپلماسی دولت اوکراین خبر دادند.

براساس این گزارش، پاکستان در آستانه سفر رسمی «عمران‌خان» نخست وزیر این کشور به روسیه به دعوت پوتین، از حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین حمایت کرد؛ اقدامی که ناظران سیاسی در پاکستان آن را یک تصمیم متعادل همزمان با سفر نخست وزیر این کشور به روسیه می‌دانند.

سفیر پاکستان که یک سرلشکر سابق ارتش است، طی دیدار با معاون اول وزیر امور خارجه اوکراین از حق حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور حمایت کرد.

معاون اول وزیر امور خارجه اوکراین در صفحه رسمی خود در توییتر به دیدارش با «نوئل اسرائیل کوکار» سفیر پاکستان در کی‌یف اشاره کرد و از آنچه که وی حمایت اسلام‌آباد از حق حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین خواند، قدردانی کرد.

وب سایت روزنامه «داون» پاکستان امروز نوشت: زمان برگزاری این دیدار بسیار مهم تلقی می شود، زیرا چند روز قبل از سفر عمران‌خان به روسیه در زمان تشدید تنش‌ها میان این کشور با اوکراین انجام شد.

تحلیلگران آن را به عنوان یک اقدام متعادل از سوی پاکستان خوانده اند.

اکنون بیش از یک دهه است که سفیر پاکستان در کیف یک افسر نظامی بازنشسته می‌باشد. همکاری دفاعی بین دو کشور، به ویژه در زمینه تولیدات دفاعی، رو به رشد بوده است زیرا چندین پروژه بر اساس انتقال فن‌آوری و سرمایه گذاری مشترک بین دو طرف در حال انجام است.

در سال ۲۰۲۰، اوکراین برنده مناقصه پروژه نظامی مرتبط با تعمیر سوخت‌رسان آی.ال-۷۸ شد. علاوه بر این، تانک های T-۸۰UD ساخت اوکراین بخش مهمی از سپاه زرهی پاکستان است.

همچنین اوکراین به عنوان یک بازار عمده برای واردات گندم برای پاکستان ظاهر شده است. در سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ پاکستان نزدیک به ۱.۲ میلیون تن گندم از اوکراین وارد کرد.
بنابراین، هر گونه تشدید در بحران اوکراین و روسیه می تواند بر امنیت غذایی پاکستان نیز تأثیر بگذارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha