۳ اسفند ۱۴۰۰، ۱۷:۵۸
کد خبر: 84659539
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بازدید معاون وزیر آموزش و پرورش از زیرساخت‌های ورزشی مدارس ورامین و پیشوا

تهران- ایرنا- معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با سفر به شهرستان‌های ورامین و پیشوا از زیرساخت‌های ورزشی تعدادی از مدارس شهر و روستا بازدید کرد.

به گزارش روز سه‌شنبه خبرنگار ایرنا، صادق ستاری‌فرد در این سفر، از مدرسه شهیدان عابدین و فضل الله هداوندخانی روستای علی آباد زواره بید، مدرسه سردار سلیمانی شهرک آژینه و دیگر مدرسه در حال احداث این شهرک و مجتمع ورزشی رازی پیشوا بازدید کرد.

در جریان این بازدید مقرر شد تا پایان سال تحصیلی جاری دو طرح مهم اجرا و به بهره‌برداری رسد.

ستاری فرد همچنین در جریان بازدید از مدارس ورامین از  احداث و تجهیز یک سالن ورزشی  چند منظوره در مجتمع  آموزشی امام  حسین(ع) امر آباد ، ساخت چمن مصنوعی فوتبال ، زمین والیبال و فوتبال ساحلی و اختصاص کف پوش جدید سالن مجموعه ورزشی شهید رجایی تا پایان سال ۱۴۰۱ خبر داد.

رشد ۶ درصدی سرانه فضای ورزشی مدارس شهرستان‌های استان تهران 

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در حاشیه این بازدیدها گفت: سرانه فضای ورزشی مدارس شهرستان‌های استان تهران نسبت به سال گذشته ۶ درصد رشد داشته و تلاش می‌شود تا با اختصاص اعتبارات مورد نیاز، شاهد افزایش سرانه فضای ورزشی مدارس باشیم.

الهه حسن‌پور افزود: شرایط حاکم بر جامعه ناشی از شیوع ویروس کرونا این فرصت را ایجاد کرد تا زیرساخت‌های ورزشی مدارس افزایش پیدا کند تا با عادی شدن شرایط، دانش‌آموزان از امکانات بیشتری برخوردار شوند.

وی افزود: بخشی از اعتبارات به احداث زمین چمن مصنوعی درون مدرسه‌ای و احیا چمن‌های طبیعی اختصاص یافته تا کلاس‌های تربیت بدنی در فضایی مناسب برگزار شود.

این مقام آموزش و پرورش یادآور شد: امسال برای اولین بار، در مدارس شهرستان‌های استان تهران زمین فوتبال و والیبال ساحلی احداث شده که این امر با استقبال بسیار زیاد دانش‌آموزان همراه گردیده و قطعا نتایج آن در شور و نشاط مدارس و ارتقاء سطح سلامت دانش‌آموزان نمایان خواهد شد.

وی تأکید کرد: ابزار کار دبیران تربیت‌بدنی باید به درستی فراهم شود تا استعدادهای ناب ورزشی در مدارس شناسایی شود.

حسن‌پور افزود: شهرستان‌های استان تهران به دلیل مهاجرپذیر بودن با کمبود سرانه ورزشی مواجه است و باید با تلاش و همت و استفاده از ظرفیت خیرین و نهادها، این کمبود برطرف شود.

وی سرانه ورزشی مدارس شهرستان‌های استان تهران به ازاء هر دانش‌آموز ۲۱ سانتی مترمربع اعلام کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha