۳۰ درصد پرستاران بخش‌های ویژه کرونا در مشهد به ویروس اومیکرون مبتلا شده‌اند

مشهد- ایرنا- مدیر امور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۳۰ درصد از پرستاران بخش‌های ویژه کرونا در بیمارستان‌های مشهد طی موج ششم کرونا به ویروس اومیکرون مبتلا شده‌اند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز چهارشنبه به نقل از دکتر امیررضا صالح‌مقدم گزارش داد: گرچه کاهش تعداد پرستاران بخش‌های ویژه کرونا در بیمارستانهای زیرپوشش این دانشگاه به خاطر ابتلای همکارانشان به این ویروس بر حجم کار آنان افزوده است اما هنوز نیازی بر بکارگیری پرستاران معین نشده است.

وی افزود: سقف مرخصی استعلاجی برای بیماران مبتلا به ویروس اومیکرون پنج روز اعلام شده اما اگر پس از اتمام این زمان علائم فعال بیماری در فرد مبتلا همچنان وجود داشته باشد امکان تمدید مرخصی استعلاجی وجود دارد و با پرستاران مبتلا به این ویروس که نیازمند مرخصی استعلاجی مجدد دارند  همکاری لازم خواهد شد.

مدیر امور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در موج ششم شیوع کرونا شاهد تعداد بسیار بستری شدگان کرونایی در بیمارستان‌های زیرپوشش این دانشگاه هستیم ادامه داد: در بحران کرونا پرستاران به عنوان یکی از اصلی‌ترین اعضای کادر درمان در خدمت‌رسانی به‌ موقع به بیماران در محل خدمت خود حضور دارند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیرپوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

در حال حاضر حدود هزار و ۱۴۴ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری هستند.

براساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۶ میلیون و ۹۹۸ هزار و ۹۷۵ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۲۲۷ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۱۳۵ هزار و ۷۲۶ نفر رسیده است.

همچنین ۶ میلیون و ۵۶۱ هزار و ۳۷۶ نفر از بیماران نیز بهبود یافته یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

تاکنون ۶۲ میلیون و ۶۴۰ هزار و ۴۶۴ دُز اول، ۵۵ میلیون و ۲۶۲ هزار و ۶۹۸ دُز دوم و ۲۲ میلیون و ۶۱۷ هزار و ۶۳۵ دُز سوم واکسن کرونا در ایران تزریق شده و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۴۰ میلیون و ۵۲۰ هزار و ۷۹۷ دُز رسیده است.

در حال حاضر ۳۳۷ شهرستان کشور از نظر شیوع کرونا در وضعیت قرمز، ۶۴ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۴۷ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند و هیج شهرستانی در وضعیت آبی قرار ندارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha