استاندار گیلان: ٩٠٠ میلیارد تومان از اعتبار سفر رییس جمهور تخصیص یافت

رشت - ایرنا - استاندار گیلان با اعلام تخصیص ٩٠٠ میلیارد تومان از اعتبار سفر رییس جمهور گفت: تخصیص و اجرایی شدن مصوبات ریاست جمهوری در این استان اولویت‌بندی شود.

به گزارش ایرنا، اسدالله عباسی عصر چهارشنبه در جلسه مصوبات سفر ریاست جمهوری به گیلان در رشت اظهار داشت: باید اولویتها در نظر گرفته شود و سپس پروژه‌های نیمه‌تمام اجرایی شوند که اولویتها با تشخیص ما و یا دستگاه مربوطه مشخص می‌شود و سازمان برنامه و بودجه نیز باید به این امر توجه کند.

وی افزود: من پای کار چند پروژه مهم و بزرگ همچون ساماندهی رودخانه‌های گوهررود و زرجوب رشت، تالاب بندرانزلی ، آزاد راه ، پروژه راه آهن رشت به بندرکاسپین، پسماند و تالاب بندرانزلی هستم اما اولویت برای کار اتمام پروژه‌های آزاد راه و راه آهن می باشد.

نماینده عالی دولت در گیلان ادامه داد: از سوی دیگر با توجه به پیش بینی های انجام شده خوشبختانه از میزان اعتبارات اختصاص یافته ریاست جمهوری به گیلان تاکنون حدود ۹۰۰ میلیارد تومان اختصاص یافت و یکی از برکلات سفر رئیس جمهور، تقویت و سرعت بخشیدن به اتمام پروژه‌های نیمه تمام است.

وی گفت: البته یک اشکالی که وجود دارد چون اعتبارات در وزارتخانه‌ها توزیع شد و اگر این اعتبارت را به استان محول می‌کردند، ابتدا پروژه های مهم را مدنظر قرار می دادیم ولی با این وجود باید پروژه هایی همچون راه آهن رشت به بندرکاسپین و پروژه آزادراه که از اولویتهای مهم هستند، تا سال آینده به اتمام برسند.

عباسی در ادامه بیان کرد: همچنین ما تا روز آخر امسال پای کار هستیم تا اعتبارت بیشتری تخصیص یابد و از سوی دیگر بانکها نیز باید فعالیت داشته باشند و تسهیلات حوزه های مختلف را ارایه دهند.

نحوه کار پیمانکاران قابل قبول نیست

استاندار گیلان با انتقاد از نحوه فعالت پیمانکاران در چند سال اخیر اظهار کرد: نحوه کار پیمانکاران طی سال های گذشته مورد پسند و سیاست دولت نیست و شیوه کارکردن پیمانکاران را قبول ندارم و باید از آنها تعهد و میزان پیشرفت کار گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: من از پیمانکاران کار می خواهم و باید به صورت جهادی کار کنند و با هیچ پیمانکاری نیز تعارف نداریم و از سوی دیگر به هیچ وزارتخانه ای اجازه نمی دهیم که برای پیمانکاران مشکل ایجاد کنند.

عباسی به وضعیت سرعت گیرهای استان نیز انتقاد کرد و گفت: سرعت گیرها راه پیشگیری از تصادف نیستند و در هیچ استانی همانند گیلان این میزان سرعت گیر وجود ندارد و باید شیوه‌هابی نوینی ارایه شود تا از حوادث پیشگیری شود چون سرعت گیرها جوابگوی این امر نیستند.

استاندار گیلان بیان کرد: به خصوص در شبهای بارانی تعدادی از سرعت گیرها قابل رویت نیستند و برای رانندگان مشکل ایجاد می کنند و در این راستا باید کارگروهی تشکیل شود و راه حل مناسبی برای کاهش تصادفات و کم کردن سرعت گیرها انجام شود.

دستگاههای اجرایی برای دریافت تخصیص اعتبارات اقدام کنند

رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان نیز در این جلسه با اشاره به میزان مصوبات سفر ریاست جهموری به گیلان اظهار داشت: ۱۸ هزار و ۹۹۸ میلیارد تومان در قالب ۱۷۹ مصوبه در گیلان تصویب شد که پیش بینی می شود تا پایان امسال، یکهزار میلیارد تومان تخصیص یابد.

شراره کاووسی افزود: البته از این میزان هفت هزار و ۲۲۳ میلیارد تومان جزو تعهدات سازمان برنامه و بودجه  و  ۱۱ هزار و ۷۷۵ میلیارد تومان از سایر منابع تامین می شود که بانک مرکزی با ۳۷ درصد، راه و شهرسازی و وزارت نیرو هر کدام با ۱۱ درصد و جهاد کشاورزی با ۸.۶ درصد در رتبه بالای اختصاص اعتبارات قرار دارند.

وی گفت: این مصوبات سفر طی بازده زمانی سه ساله خواهد بود که از سال آینده آغاز می شود اما تمرکز بیشتر تخصیص این اعتبارات مربوط به سال ۱۴۰۱ است و دستگاه‌های اجرایی باید برای دریافت تخصیص اعتبارات اقدام کنند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان بیان کرد: با توجه به اینکه ابلاغ تخصیص اعتبارات نقدی هستند، دستگاههای اجرایی که دارای ذیحساب هستند برای دریافت تخصیص اعتبارات سفر می‌توانند از وزارتخانه متبوعه درخواست وجه کنند و دستگاه‌های اجرایی که فاقد ذیحسابی هستند، باید از سازمان مرکزی درخواست تنخواه گردان کنند تا این اعتبارات را جذب کنند. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha