۱۱ اسفند ۱۴۰۰، ۱۳:۱۹
کد خبرنگار: 851
کد خبر: 84668152
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار گیلان: ترویج آزادی مشروع و مردم‌سالاری دینی اولویت‌ فرهنگی است

رشت - ایرنا - استاندار گیلان بر آزادی مشروع و مردم سالاری دینی به عنوان اولویت های فرهنگی تاکید کرد و گفت: باید شرایط صحبت و ارتباط با جوانان فراهم و روحیه پرسشگری در آنان تقویت شود و تلاش شود.

اسدالله عباسی روز چهارشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی با محوریت بررسی اولویت های فرهنگی ۱۴۰۱ بیان کرد: اهتمام به ارزش ها و الگوهای هویت اسلامی، ایرانی و انقلابی اولویت است و موضوعات مرتبط با فرهنگ بومی نیز بایستی به پیوست مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه دیده بانان فرهنگی بایستی دقت کنند که صف آرایی فرهنگی به درستی انجام شود تا دشمن نتواند ارزش‌های غربی را در جامعه القا کند، بر ارتقاء اخلاق عمومی جامعه و اعتمادسازی تاکید کرد و اظهار داشت: جمعیت مطلوب و تحکیم خانواده بصورت محتوایی بایستی مورد توجه قرار گیرد و نشست حوزه و دانشگاه برای بررسی سبک زندگی ایرانی اسلامی در پساکرونا الزامی است.

استاندار گیلان حضور مردم در بحث محیط زیست را مورد تاکید قرار داد و گفت: موضوع قناعت، فرهنگ صحیح مصرف و پرهیز از تجمل گرایی باید مورد اهتمام باشد.

عباسی همچنین رباخواری و بی تقوایی سیاسی را از دیگر مسائلی عنوان کرد که بایستی در مبحث فرهنگی به آن پرداخته شود و ضمن تاکید بر وحدت و انسجام بیان کرد: نعمت ولایت فقیه در جنگ روسیه و اکراین بارز شد و این نعمت باید قدر و غنیمت دانسته شود.

وی بیان کرد: امروز ذهن فرزندان جامعه با تولیدات چند رسانه ای عجین شده است لذا متولیان فرهنگی مکلف هستند با برنامه ریزی و صرف بودجه در این راستا تهدید ها را به فرصت تبدیل کنند.

استاندار گیلان بر ساماندهی هنر ، بهره گیری از هنرمندان متعهد ،تقویت محتوا، تعامل جهانی ،ساماندهی جبهه انقلاب فرهنگی، مهندسی نظام اجتماعی – سیاسی-  فرهنگی با محوریت نیروهای متعهد فرهنگی تاکید کرد و گفت : دستگاه های فرهنگی مکلف هستند با وحدت ، آگاهی بخشی و صرف بخش از بودجه تهدید ها را به فرصت تبدیل کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha