کیفیت هوای مشهد امسال به طور محسوس کاهش یافت

مشهد- ایرنا- مسوول مرکز پایش آلاینده‌های زیست‌ محیطی شهرداری مشهد گفت: کیفیت هوای مشهد در سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته است، بطوریکه شهروندان مشهدی در ۳۴۱ روز گذشته تنها ۱۱ روز هوای پاک را تنفس کرده‌اند.

رضا اسماعیلی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این در حالی است که تعداد روزهای هوا با شاخص پاک در مدت مشابه پارسال ۳۹ روز بود.
وی خاطرنشان کرد: امسال تاکنون ۲۴۸ روز کیفیت هوا برای شهروندان مشهدی روی شاخص "قابل قبول" قرار داشت که این تعداد در مدت مشابه پارسال ۲۳۴ روز بود.

وی بیان کرد: همچنین تعداد روزهای هوا با کیفیت "ناسالم برای همه گروه‌های حساس" در مشهد طی سال جاری ۸۰ روز بوده است، اما سال گذشته شهروندان ۶۷ روز هوا با این شاخص را تجربه کردند.
اسماعیلی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲ روز نیز کیفیت هوا روی شاخص "هشدار و ناسالم برای همه گروه‌ها" قرار گرفت که این تعداد در مدت مشابه پارسال فقط یک روز بود.
کلانشهر ۳۵۰ کیلومتر مربعی مشهد با ۷۲۳ کیلومتر گذرگاه محلی، خیابان و بزرگراه سه و نیم میلیون نفر جمعیت را در خود جای داده است.
روند کنونی آلودگی هوای کلانشهر مشهد که به طور معمول ۷۰ درصد آن ناشی از فعالیت ناوگان حمل و نقل است، ظرف سالهای اخیر به خاطر تداوم پدیده خشکسالی همراه با افزایش حجم گرد و غبار و پایداری وضعیت جوی با سرعت رو به تشدید است.
 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha