سهم اعتبار کمیته امداد امام خمینی(ره) در حوزه اشتغال افزایش یافته است

اراک - ایرنا - معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: سهم اعتبار این نهاد حمایتی در حوزه اشتغال افزایش یافته و بخشی از اعتبارات نیز در اختیار استانداران قرار گرفته شده است که موجب فضای رقابتی در بخش اشتغال ایجاد می‌شود.خواهد شد.

«مجتبی فیروزآبادی» روز پنجشنبه در نشست شورای مدیران کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی در اراک افزود:
در تبصره ۱۶ چند اتفاق مهم درحال وقوع است که متقاضیان اشتغال باید در سامانه رفاه برای ایجاد اشتغال ثبت نام کنند.

وی اظهار داشت: از مواردی که در حوزه اشتغال نیاز است اصلاحات در آن انجام صورت گیرد بخش کیفیت است که باید به خوبی و جدیت رسیدگی و اصلاحات مناسب انجام گیرد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: نقاط قوت در این نهاد حمایتی می‌تواند پله‌های پیشرفت باشد و اولین نقطه قوت در حوزه اشتغال امداد، مسئله راهبری شغلی است.

فیروزآبادی افزود: باید تلاش شود خطاها و اشکالات در این بخش به خوبی و با بررسی کارشناسانه برطرف شود.

وی اظهار داشت: تفاهم نامه‌های منعقد شده بین کمیته امداد امام خمینی(ره) و مجتمع اقتصادی و جهت‌گیری فعالیت‌های مجتمع اقتصادی در خدمت امداد نقطه قوتی برای این نهاد مردمی است و برون سپاری نیز می‌تواند بسیاری از گره‌های حوزه اشتغال را برطرف کند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: برگزاری جلسات ویدئوکنفرانس مستمر با استانها و مسئولان حوزه اشتغال فرصت خوبی برای بررسی پیشنهادات، مشکلات و رفع نواقص و تقویت قوت‌ها است.

فیروزآبادی افزود: تجربه طولانی کمیته امداد امام خمینی(ره) در بخش اشتغال و خودکفایی و طی نمودن مسیرها و چالش‌ها و فراهم نمودن فرصت‌های مناسب یک قابلیت خوب برای این نهاد در حوزه اشتغال است.

وی اظهار داشت: یکی از ایراداتی که به حوزه اشتغال در امداد گرفته می‌شود این است که چرا با وجود تعداد اشتغال تولید شده، شمار خروجی مددجویان از گردونه حمایتی با این تعداد مشاغل هماهنگی ندارد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: دلیل اینکه تناسبی بین خروجی مددجویان و تعداد مشاغل ایجاد شده وجود ندارد این است که چون درآمد در بخش‌های مختلف اشتغال با هم متفاوت است همچنین به عواملی چون موقعیت جغرافیایی، مبلغ تسهیلات پرداخت شده و شرایط مددجو وابسته است و بعضی از درآمدهای ایجاد شده و به خصوص در مشاغل خانگی پایین است و این می‌تواند مانعی برای خروج مددجویان از گردونه حمایتی شود.

۴۶ هزار خانوار با ۸۵ هزار نفر جمعیت زیر پوشش خدمات کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی قرار دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha