استاندار همدان بر نقش آفرینی بیشتر بنیاد مستضعفان در کارآفرینی و اشتغال تاکید کرد

همدان _ ایرنا _ استاندار همدان گفت: ضرورت دارد که بنیاد مستضعفان منابع مالی خود را در حوزه بانک و سرمایه افزایش داده و بخش عظیمی از آن را در قالب تسهیلات در راستای رونق تولید و همچنین کارآفرینی و ایجاد اشتغال در سطح استان مورد استفاده قرار دهد.

به گزارش ایرنا، علیرضا قاسمی‌فرزاد روز پنج‌شنبه در دیدار رییس و مدیران عامل واحدهای وابسته به بنیاد مستضعفان در استان همدان، افزود: برهمین اساس انتظار می‌رود تسهیلاتی که بنیاد مستضعفان در حوزه کارآفرینی و اشتغال در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد با کمترین و نازل‌ترین سود ارائه شود تا الگویی در کشور باشد.

وی با اشاره به اینکه واحدهای وابسته به بنیاد مستضعفان نسبت تکمیل چرخه تولیدات خود اقدام کنند، تصریح کرد: توقع مردم و دولت در شرایط فعلی کشور از بنیاد مستضعفان، عملکرد مبتنی بر کمک، مساعدت و نقش‌آفرینی موثر در حوزه‌های اقتصادی است. 

استاندار همدان با اشاره به اینکه بنیاد مستضعفان تسهیلات با سود ارزان‌تری را در راستای حمایت از کارآفرینی و ایجاد اشتغال در اختیار متقاضیان قرار دهد، گفت: مجموعه‌های تولیدی و خدماتی وابسته به بنیاد مستضعفان در استان همدان رشد کمی و کیفی خوب و قابل قبولی داشتند. 

به گفته وی، مجموعه‌های تولیدی سیمان در استان همدان بسیار حائز اهمیت هستند و با آغاز نهضت ملی مسکن و سهم همدان که ساخت ۱۰۰ هزار واحد است، تولیدات سیمان هگمتانه و نهاوند در مجموع حدود سه میلیون تُن است که می‌توانند با تولید بیشتر، نقش مهمی در پیشبرد ساخت واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن و تامین نیاز آن در استان ایفا کنند. 

نماینده عالی دولت در استان همدان با اشاره به اینکه از ظرفیت‌های بنیاد مستضعفان در زمینه هتل‌داری و به رونق صنعت گردشگری استفاده خواهیم کرد، اظهار داشت: با توجه به برخی محدودیت‌ها به ویژه در حوزه کشاورزی، گردشگری به عنوان یکی از محورهای توسعه مد نظر قرار دارد. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha