۱۸۶هزار و ۵۵۶ نفر  داوطلب شرکت در آزمون دکتری هستند

تهران- ایرنا- رییس سازمان سنجش گفت: امسال نزدیک به ۱۸۶ هزار ۵۵۶ داوطلب آزمون دکتری هستند که در ۲۴۷ رشته با یکدیگر رقابت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، «عبدالرسول پورعباس» امروز (جمعه) در حاشیه بازدید از کنکور دکتری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از تعداد داوطلبان بیش از ۸۱ هزار نفر خانم هستند و افزون بر ۱۰۵ هزار نفر را آقایان تشکیل می‌دهند.

وی افزود: آزمون دکتری با توجه به شرایط کرونایی در حدود ۹۶ شهر و ۵۹۷ حوزه و پنج‌هزار و ۹۰۵ سالن کلاس و سالن و بزرگ طراحی شده که داوطلبان با فاصله حداقل ۱.۵ متر از یکدیگر  امتحان دهند.

رییس سازمان سنجش و آموزش کشور با تاکید بر اینکه  داوطلبان در سالن‌های استاندارد آزمون می دهند، ادامه‌داد: همه سالن های امتحان شب گذشته ضد عفونی شده و امکانات و سالن‌های ویژه برای افرادی که علائم ابتلا به کرونا مهیا شده به‌طوری که اورژانس هم در محل‌های آزمون  مستقر است. همه تدابیر لازم  برای یک آزمون خوب و سالم دیده شده است.

پورعباس همچنین درباره اعلام نتایج آزمون دکتری و دعوت به مصاحبه داوطلبان، توضیح‌داد: دانشگاه ها این آمادگی را بعد از ایام نوروز دارند و نتایج در اردیبهشت و خرداد مشخص می‌شود.

وی خاطرنشان‌کرد: داوطلبان در ابتدا یک انتخاب رشته انجام می‌دهند، سپس نتایج مشخص شده و پس از آن داوطلبان برای مصاحبه دعوت می‌شوند.

رییس سازمان سنجش ادامه‌داد: مصاحبه داوطلبان تا مرداد باید مصاحبه انجام شود که نتایج نیز در شهریور ماه اعلام خواهد شد.

پورعباس همچنین درباره علت به تاخیر نیفتادن زمان آزمون با توجه به ویروس کرونا، گفت: تاخیر در برگزاری آزمون دکتری،  زمان برگزاری همه آزمون‌های سراسری را تحت شعاع قرار می‌داد، بنابراین با مذاکره‌های انجام شده با وزارت بهداشت، همه تدابیر لازم برای برگزاری کنکور دکتری اندیشیده شده است.

وی افزود: سویه اومیکرون کرونا سبک‌تر از سویه دلتا و سایر انواع کرونا است، به همین دلیل با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ استانداردها امکان برگزاری وجود دارد.

رییس سازمان سنجش یادآور شد: استانداردها برای برگزاری آزمون دکتری در حد اعلا انجام شده است و گزارشات به دست آمده از شهرهای مختلف نشان می دهد که سالن‌های امتحان با دستگاه‌های پیشرفته به خوبی ضدعفونی شده، فاصله‌ صندلی‌های داوطلبان بیش از ۱.۵ متر در نظر گرفته شده است و در واقع  در یک سالن ۱۵۰ نفری حدود ۳۰ داوطلب حضور دارند.

وی درباره ثبت نام داوطلبان در کنکور سراسری اظهار داشت:  یک میلیون و ۴۸۰ نفر تا صبح امروز در آزمون سراسری ثبت نام کرده اند.

پورعباس با بیان اینکه امشب آخرین مهلت ثبت نام در آزمون سراسری است، خاطرنشان‌کرد: با توجه به اینکه فایل آزمون باید بسته شود تا  عملیات اجرایی آزمون آغاز شود، سایت امشب تا پایان فرآیند ثبت نام داوطلبان باز است، اما به محض اینکه فرآیند ثبت نام متوقف شود و داوطلبی برای ثبت نام در صف انتظار نباشد، سایت بسته می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه بیشتر داوطلبان ثبت‌نام کرده اند، گفت: ثبت نام داوطلبان در آزمون سراسری  ۱۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

رییس سازمان سنجش خاطرنشان‌کرد: از داوطلبان درخواست داریم که امشب برای شرکت در آزمون سراسری ثبت نام کنند، سایت تا زمانی که افراد در صف انتظار باشند باز است و پس از آخرین ثبت نام و گذشت یک مدت زمان کوتاه سایت بسته می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha