مروری بر سفرهای هفته گذشته مسوولان کشوری به خراسان رضوی

مشهد- ایرنا- خراسان رضوی در هفته‌ای که گذشت میزبان یکی از مسوولان کشوری بود که برای شرکت در آیین‌ها و برنامه‌های مختلف به این استان سفر کرده بود.

رییس بنیاد مستضعفان تنها مسوول کشوری بود که طی هفته گذشته به این استان و شهرستان خواف سفر کرد و در جمع مسوولان اجرایی این شهرستان گفت: این بنیاد ۱۰۰ هزار میلیارد ریال برای توسعه زیرساختهای شهرستان مرزی خواف در استان خراسان رضوی سرمایه گذاری می‌کند.

سید پرویز فتاح افزود: این سرمایه‌گذاری در زمینه احداث و بهره برداری از واحدهای گندله سازی و کنسانتره سنگ آهن در سنگان خواف خواهد بود. 

وی ادامه داد: علاوه بر آن بنیاد مستضعفان در احداث راه آهن و دوبانده شدن جاده‌های خواف به تربت‌حیدریه و خواف به تایباد مشارکت قابل توجهی دارد.

رییس بنیاد مستضعفان گفت: با توجه به تفاهمنامه‌های منعقد شده با کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی برای احداث مسکن، این بنیاد ۶۰ واحد مسکونی برای مددجویان زیرپوشش کمیته امداد و ۶۵ واحد مسکونی برای خانواده های دارای ۲ معلول و بیشتر در شهرستان خواف احداث می‌کند.

فتاح همچنین روز چهارشنبه گذشته در جلسه شورای اداری شهرستان رشتخوار اظهار کرد: بنیاد علوی به عنوان بازوی توانمند محرومیت‌زدایی بنیاد مستضعفان به شمار می‌رود و در مدت یک سال حضور خود در رشتخوار در زمینه محرومیت‌زدایی موفق عمل کرده است.

وی افزود: بنیاد مستضعفان از ۲ بخش اقتصادی و محرومیت‌زدایی تشکیل شده که بحث محرومیت‌زدایی برعهده بنیاد علوی است و بنیاد علوی در موضوع جاده سازی و کارخانه سازی تکلیفی ندارد و این بحث به بخش اقتصادی بنیاد مستضعفان مربوط است.

او تصریح کرد: پروژه‌های بنیاد علوی کوچک است و برای رفع دیگر نیازهای رشتخوار مثل تکمیل کمبودهای زیرساختی جاده و راه باید در بحث اقتصادی این بنیاد تصمیم‌گیری شود و انجام همه این امور نیز از توان ما خارج است اما بنیاد مستضعفان در حد امکان در تکمیل پروژه‌های نیمه تمام عمرانی و ورزشی مساعدت می کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha