۷ اسفند ۱۴۰۰، ۸:۵۹
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 84663073
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

قرمز شدن وضعیت کرونا و استعفای سرپرست شهرداری ایلام

ایلام - ایرنا - روند افزایشی مبتلایان زیر ۱۹ سال به کرونا و قرمز شدن استان، سفر استاندار واسط عراق به ایلام، استعفای سرپرست شهرداری ایلام و معرفی گزینه های منتخب شورای شهر برای شهرداری ایلام از مهمترین رویدادهای هفته گذشته استان ایلام بود.

به گزارش ایرنا، دکتر جمیل صادقی فر معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام با اشاره به اینکه تعداد مبتلایان زیر ۱۹ سال در استان بالاست، گفت: تزریق دز سوم واکسن کرونا برای همه افراد ضروری است زیرا ایمنی بدن بعد از هر دز واکسن پنج تا ۶ ماه تامین می شود.

تاکنون ۱۴۳ هزار و ۴۶۷ دوز سوم واکسن کرونا در این استان تاکنون تزریق شده و میزان پوشش دز اول واکسن کرونا در استان ۸۹.۳ و دوز دوم ۸۰.۷ درصد و همچنین میزان پوشش واکسیناسیون در رده های سنی ۱۸ - ۱۲ نیز  ۴۳ هزار و ۳۱۸ نفر  معادل ۹۳.۵ درصد کل جمعیت استان است که تاکنون واکسن کرونا تزریق کردند و ۱۸ درصد رده سنی ۱۲ - ۹ و سه درصد رده سنی ۹ - پنج سال این استان واکسن کرونا تزریق کرده اند و برای بیش از ۹۹ درصد از فرهنگیان استان دزهای واکسن کرونا را تزریق شده است.

رنگ همه شهرهای استان ایلام با گذشت یک هفته از شروع پیک ششم کرونا و شیوع گسترده اُمیکرون به سرعت تغییر پیدا کرد و قرمز شد و هم اکنون از ۱۲ شهرستان تابعه استان ایلام بجز شهرستان هلیلان که نارنجی است تمام سهرستان ها به علت گسترش و شیوع بالای اُمیکرون قرمز شده اند.

به گفته مسوولان دانشگاه علوم پزشکی طبق بررسی های انجام گرفته، غیر حضوری کردن مدارس در کاهش آمار ابتلا به کرونا در ایلام کارساز بوده و میزان مراجعات مردم و شلوغی درمانگاه ها و مراکز درمانی نیز کاهش محسوس یافته است.

پنجشنبه هفته گذشته حسن بهرام نیا استاندار ایلام میزبان محمد جمیل المیاحی استاندار واسط عراق بود که در این دیدار ۲ طرف بر افزایش مرادوات فرهنگی، اقتصادی و استفاده حداکثری از ظرفیت های پایانه مرزی مهران تاکید کردند؛ تابستان امسال استان ایلام یکبار دیگر میزبان استاندار واسط عراق بود و هفته پیشتر نیز استاندار دیالی عراق در خصوص گشایش مرز هلاله شمالی به ایلام سفر کرده بود.

هفته پیش در ادامه سلسله ماجراهای دنباله دار این دوره شورای شهر و شهرداری ایلام، خالق منصوری که به مدت بیش از ۶ ماه سرپرست شهرداری ایلام بود استعفا کرد و شورای شهر نیز استعفای وی را پذیرفت و حمداله نصرت پور را به عنوان سرپرست معرفی کرد و همجنین این شورا ۶ گزینه منتخب شهرداری را برای بررسی رزومه به مراجع ذی صلاح معرفی کرده است تا بعد از اعلام نظر مراجع ذی صلاح، اعضای شورای شهر از بین افراد تایید شده یکی را به عنوان گزینه نهایی شهرداری معرفی کنند.

استاندار ایلام در جریان بازدید از بیمارستان رازی ایلام خبر از تکمیل و بهره برداری این مرکز بزرگ درمانی استان طی سه ماه آینده داد و راه اندازی این بیمارستان را از مهمترین مطالبات مردم دانست.

هفته گذشته در ادامه تودیع و معارفه ادارات مختلف استان، مدیران جدید دستگاه هایی چون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، بهزیستی و فنی و حرفه ای با حضور مسوولانی از مرکز معرفی شدند.

کبری غیاثی بانوی تیرانداز ایلامی با ۴۲ رای از مجموع ۵٧ رای ماخوذه در مجمع انتخاباتی فدراسیون تیراندازی با ریاست معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش انتخاب شد و  ۲ دوره رییس هیات تیراندازی استان ایلام بوده و بعنوان مربی تیم ملی کشور را در بازیهای مختلف ملی، بین المللی و آسیایی همراهی کرده است.

یک محکوم به قتل عمد بعد از ۱۰ سال با تلاش و پیگیری های هیات صلح و سازش استان با رضایت اولیای دم از چوبه اعدام رهایی یافت و مورد بخشش خانواده مقتول قرار گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha