استاندار: طرح آمایش سرزمینی، چوب لای چرخ توسعه فارس نباشد

شیراز-ایرنا-استاندار فارس گفت: بنا نیست طرح آمایش سرزمینی در این استان مانند چوبی لای چرخ توسعه فارس باشد و این طرح بایستی در مواجه با پروژه‌های ساختاری و تولیدی که منجر به پیشرفت می‌شود منعطف عمل کند.

به گزارش ایرنا، محمدهادی ایمانیه شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان فارس افزود: تاکید بر انعطاف سند آمایش سرزمینی این استان در مواجهه با طرح های تولیدی و ساختاری زیربنایی به نحوی نیز نباشد که این سند بالادستی مهم دست کم گرفته شود.

وی ادامه داد: برای تطابق طرح‌های مهم این استان با سند آمایش سرزمینی باید مساله در کمیته‌های ویژه با انعطاف لازم بررسی شود.

استاندار فارس اضافه کرد: در بعضی شهرستان‌های این استان اکنون نیاز به تخصیص زمین برای احداث مسکن است که در مواردی زمین های درنظر گرفته شده مغایر با طرح آمایشی سرزمینی است و این مساله نباید مانعی برای توسعه باشد و قطعا در مواردی که نیاز است شخصا به این مساله ورود خواهم کرد.

وی در بخش دیگر سخنان خود عنوان کرد: زمان اندکی تا پایان سال ۱۴۰۰ و جذب اعتبارات دستگاه‌های اجرایی استان باقی مانده که ضروری است مدیران ارشد ادارات این استان در فرصت کوتاه باقیمانده نسبت به تخصیص اعتبارات اقدام کنند.

تخصیص زمین مورد نیاز برای اجرای طرح ملی مسکن در شهرستان‌های فارس

استاندار فارس در حاشیه آخرین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان فارس به خبرنگاران،گفت: در این جلسه شورای برنامه ریزی استان فارس موضوع اختصاص تسهیلات کم بهره از محل تبصره ۱۸ قانون برنامه بودجه به صنعت،کشاورزی ،خدمات و گردشگری مصوب و مقرر شد مدیران ارشد استان در حوزه های مختلف طی زمان اندک باقیمانده تا پایان سال تمام تلاش خود را برای جذب این اعتبارات به کار بگیرند.

وی ادامه داد: تامین زمین برای اجرای طرح جهش ملی مسکن در سطح استان فارس نیز در این جلسه مصوب و مقرر شد که طرح های کارگروه زیربنایی استان فارس در این رابطه تصویب و زمین مورد نیاز اجرای این طرح در شهرهای مختلف استان تخصیص یابد تا پروژه های مدنظر بزودی در سطح شهرستان های فارس آغاز شود.

استاندار فارس عنوان کرد: مساله آمایش سرزمینی این استان از دیگر موارد مطرح شده در آخرین شورای برنامه ریزی و توسعه فارس در سال ۱۴۰۰ بود که مقرر شد که از امروز به بعد هر طرحی در زمینه تولیدی و ساختاری مبتنی بر آمایش سرزمینی باشد و اگر این طرح‌ها مغایر طرح آمایش است یا طرح آمایش اصلاح و یا طرح مورد نظر تغییر یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha