معاون استاندار فارس: ۱۴۹طرح به ارزش ۲هزار و۲۸۲میلیارد ریال تسهیلات به تصویب رسید

شیراز-ایرنا-معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: مبلغ ۲ هزار و۲۸۲میلیارد ریال تسهیلات برای اجرای ۱۴۹ پروژه در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعت، تعاون و خدمات این استان تصویب شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن شیخ‌نیا شامگاه چهارشنبه در نشست کمیته استانی تسهیلات تبصره ۱۸ اظهار کرد: سهم استان فارس از بند الف تبصره ۱۸ در سال ۱۴۰۱ مانند سایر استان‌ها هزار و ۳۸۳میلیارد تومان بود که تا پیش از این نشست رقمی معادل ۶۸ میلیارد تومان از این مبلغ تصویب شد و تخصیص یافته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس ادامه داد: در حال حاضر ۱۴۹طرح و پروژه در مجموعه‌ فعالیت‌های اقتصادی استان تصویب شده که ۹۷ طرح از این مجموع در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری، ۱۹طرح در بخش جهاد کشاورزی، ۱۵طرح در بخش نهضت احیا که عمدتا طرح‌های بخش صنعت ومعدن است و ۹طرح در حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوده است.

شیخ‌نیا افزود: بانک‌های عامل ۱۵روز فرصت بررسی این تعداد پرونده را دارند و ضروری است برای جذب صحیح منابع پیش‌بینی شده در قانون همه بانک‌های عامل با همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط از تمامی ظرفیت‌ها استفاده کنند تا با انعقاد قرارداد و پرداخت این وجوه زمینه‌های لازم توسعه همه جانبه در استان فارس فراهم شود.

وی اضافه کرد: با توجه به طرح‌های تصویب شده و حمایتی که نظام بانکی خواهد داشت منجر به ایجاد ۶۱۲ فرصت شغلی مستقیم و قطعا بیش از همین رقم فرصت‌های شغلی غیر مستقیم در استان فارس در این دوره ایجاد خواهد شد.

تاکید بر نهضت احیای واحدهای راکد و نیمه تعطیل

شیخ‌نیا در ادامه به ضرورت استمرار یافتن نهضت احیا واحدهای راکد ونیمه فعال تأکید کرد و افزود: برای احیای این ۱۵ واحدکه عمدتا در بخش صنعت و معدن و کشاورزی هستند مبلغ ۶۳۵میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت به تصویب رسید که شرایط اشتغال‌ مستقیم ۲۰۰ نفر فراهم می‌شود.

معاون استاندار فارس: ۱۴۹طرح به ارزش ۲هزار و۲۸۲میلیارد ریال تسهیلات به تصویب رسید

وی بیان کرد: ضروری است نظام بانکی در استان به نحوی اقدام کند که با توجه به ظرفیت های بالقوه در استان ، با تزریق این منابع شاهد رونق تولید، توسعه اقتصادی و اشتغال پایدار در استان باشیم.

معاون استاندار فارس عنوان کرد: در مورد باقیمانده سهم استان نیز ضرورت دارد تا همه دستگاه‌های استانی با محوریت سازمان برنامه و بودجه تلاش کنند تا باقیمانده تسهیلات سهم استان تا قبل از پایان سال جاری را تخصیص بگیرند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha