۸ اسفند ۱۴۰۰، ۹:۴۷
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 84664379
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جشنواره خرید شفاف از ۱۵ اسفند در کردستان آغاز می‌شود

سنندج- ایرنا- سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان از برگزاری جشنواره خرید شفاف از ۱۵ اسفند در استان خبرداد و گفت: برگزاری این جشنواره تا ۱۵ فروردین سال آینده ادامه دارد.

بختیار خلیقی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این جشنواره به منظور حمایت از حقوق تولیدکنندگان و مصرف کنندگان و ایجاد بستر رقابتی برای فعالیت زنجیره‌های تولید، تامین و توزیع، تامین و عرضه مناسب کالاهای اساسی اجرا می شود.

وی اضافه کرد: عرضه کالا با قیمت مناسب و با رویکرد شفافیت اطلاعات قیمتی کالا، ایجاد رقابت در کسب فرصت‌ها و توسعه کسب و کار، تقویت و حمایت از واحدهای تولیدی و شبکه توزیع پیشرو در اجرای درج قیمت تولید کننده و جلوگیری از احتکار و ایجاد اطمینان در مصرف‌کنندگان از تامین و توزیع کالا به اندازه کافی از دیگر اهداف اجرای این جشنواره است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: برگزارکنندگان این جشنواره شامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای، فروشگاه‌های اینترنتی، اصناف، میادین میوه و تره‌بار است.

خلیقی اعلام کرد: ۲۷ فروشگاه‌ زنجیره‌ای و تعاونی‌ مصرف، ۲ فروشگاه‌ اینترنتی، پنج میدان میوه و تره‌بار و یک هزار و ۲۹۵ واحد صنفی برگزار کنندگان این جشنواره در استان هستند.

وی با اشاره به اینکه کالاهای مشمول طرح عرضه در این جشنواره به طور کلی در چهار گروه کالاهای اساسی و ضروری تقسیم بندی شده است، گفت: کالاهای گروه اول شامل روغن نباتی، برنج، شکر، گوشت قرمز، گوشت مرغ و تخم مرغ است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: کالاهای گروه دوم هم شامل ماکارونی، کنسرویجات، رب گوجه فرنگی، آجیل، شیرینی، کیک و کلوچه، شکلات، انواع نوشیدنی، لبنیات و حبوبات است.

خلیقی یادآور شد: همه اقلام و کالاهای بهداشتی، شوینده‌ها، سلولوزی‌ها، کیف و کفش هم جزو کالاهای گروه سوم و لوازم خانگی، قطعات لوازم یدکی هم جزو کالاهای گروه چهارم هستند.

۷۵ هزار و ۷۶۸ واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان کردستان وجود دارد و از این تعداد بیش از ۳۰ هزار واحد در مرکز استان مستقر هستند که سه درصد از این واحدهای صنفی را فروشگاه های متوسط و زنجیره ای تشکیل داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha