کردستان آماده میزبانی از گردشگران نوروزی است

سنندج - ایرنا - مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کردستان با تاکید بر توجه بیشتر بخش خصوصی و دولتی برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان در ایام نوروز، اعلام کرد: زیرساخت‌های اقامتی در استان تقویت شده است و سعی داریم نوروز امسال خدماتی بهتر و اطلاعاتی کاملتر به گردشگران ارایه دهیم.

به ‌گزارش ایرنا، یعقوب گویلیان شامگاه پنجشنبه در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان اظهار داشت: کردستان دارای ظرفیت‌های فراوانی در حوزه گردشگری است و باید تلاش کنیم معرفی متفاوتی از این استان در ایام نوروز داشته باشیم.

وی افزود: امسال با توجه به اینکه پیش‌بینی می‌کنیم نوروز پرشوری داشته باشیم، باید از سال‌های گذشته بهتر و متنوع‌تر برای معرفی توانمندی‌های گردشگری استان تلاش کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان ادامه داد: در ارائه خدمات به مسافران باید هدفمند حرکت کنیم و از همه امکانات برای اسکان مناسب استفاده کنیم تا به نیازها به خوبی پاسخ داده شود.

وی اضافه کرد: نوروز فرصتی مغتنم برای معرفی توانمندی‌های گردشگری استان است و باید به شکل مطلوب و با برنامه‌ریزی مناسب از این فرصت بهترین بهره را برد.

وی یادآور شد: سرمایه‌گذاران بخش گردشگری استان به حمایت ویژه‌ای نیاز دارند که در این راستا تسهیلات مالی در اختیار آنها قرار می گیرد.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی کردستان افزود: کردستان با دارا بودن مرز مشترک با کشور عراق، ظرفیت بسیار مناسبی برای گردشگری به ویژه گردشگری سلامت دارد که امیدواریم با ایجاد هماهنگی خوب بین بخش دولتی و خصوصی، شاهد رونق گردشگری سلامت در استان باشیم.

آماده سازی بناهای تاریخی کردستان برای ایام نوروز

محمد امینیان معاون میراث ‌فرهنگی اداره ‌کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی کردستان نیز در این جلسه گفت: عملیات آماده سازی و بهسازی برخی اماکن تاریخی، فرهنگی و گردشگری استان برای استقبال از مسافران نوروزی انجام می شود و استان کردستان یکی از استان‌های مهم در حوزه فرهنگ، تاریخ و تمدن بوده و این سرزمین از پیشینیه‌ای غنی در این حوزه‌ها برخوردار است.

وی یادآور شد: یکی از اهداف و مقاصد اصلی گردشگران خارجی و داخلی در سفر به استان، بازدید از بناهای تاریخی است که اداره کل میراث فرهنگی استان در این راستا ضمن تداوم بخشی به آماده سازی بناها همه ‌ساله در ایام نوروز زمینه لازم را برای بازدید گردشگران از این اماکن تاریخی فراهم می کند.

تامین تسهیلات لازم برای تکمیل طرح‌های نیمه‌ تمام گردشگری در کردستان

آرمان وطن دوست معاون گردشگری و سرمایه ‌گذاری اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کردستان نیز در این جلسه از تامین تسهیلات تبصره ۱۸ برای تکمیل طرح‌های نیمه ‌تمام حوزه گردشگری در استان خبر داد و گفت: تسهیلات موردنیاز برای به بهره‌برداری رساندن طرح‌های نیمه تمام حوزه گردشگری استان با هدف ایجاد اشتغال و حمایت از بخش گردشگری و ایجاد زیرساخت‌ها برای جذب گردشگران تامین می‌شود.

وی گفت: باید همه پروژه‌های نیمه‌ تمام گردشگری استان به نتیجه برسد که انتظار می‌رود روسای ادارات میراث فرهنگی شهرستان‌ها این پروژه‌ها را نظارت و کنترل کنند ضمن اینکه باید در آستانه عید نوروز پیش بینی‌های لازم برای آماده‌سازی زیرساخت‌های گردشگری و اجرای برنامه‌های متنوع با هدف جذب گردشگر در استان انجام شود تا در تعطیلات نوروز مشکلی برای پذیرش مسافران وجود نداشته باشد.

پارک آبیدر و موزه خانه کُرد سنندج، دریاچه زریبار مریوان، منطقه هورامان، غار کرفتو دیواندره، روستای پالنگان کامیاران، بازار شهرهای سنندج، بانه و مریوان و قرآن تاریخی نگل از جمله مکان‌های گردشگری استان کردستان است که هرساله بیشترین آمار بازدید گردشگران را به خود اختصاص می‌دهد.

تاکنون دو هزار اثر شامل آثار تاریخی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول(بناها، محوطه و تپه‌ها)، قنات و مکان‌های طبیعی در استان کردستان شناسایی شده که از این تعداد ۹۵۰ اثر آن به ثبت ملی رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha