مالیات یکی از مهمترین عناصر مدیریت درآمدهای ملی است

یزد - ایرنا - سرپرست اداره کل امور اقتصادی و دارایی یزد مالیات را یکی از مهمترین عناصر مدیریت درآمدهای ملی عنوان کرد و اگفت: رسیدگی به اعترض مؤدیان در مورد ناعادلانه بودن مالیات مورد رسیدگی قرار می گیرد.

به گزارش روزیکشنبه روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی یزد، مجید کرباسی در نشستی افزود:  از سال ۱۳۹۷ تاکنون ۲ هزار و ۵۹۰ فقره پرونده اعتراض مالیاتی به هیأت موضوع ماده ۲۵۱ مکرر قانون مالیات های مستقیم استان ارجاع شده است  که از این تعداد ۲ هزار و ۵۳۷ فقره آن رسیدگی شد.

به گفته وی هم  اکنون برای ۷۵۶ فقره پرونده رأی قطعی صادر و به مؤدیان مالیاتی ابلاغ شده و در این مورد سامانه ای با عنوان مرکز دادخواهی مالیاتی و تشخیص صلاحیت حرفه ای ایجاد شده است.

کرباسی خاطرنشان کرد: مجموع مالیات پرونده های تعیین تکلیف شده ۲۱۴ میلیارد ریال بود که این رقم پس از رسیدگی و صدور رای، به ۱۲۷ میلیارد ریال کاهش یافت.

وی ادامه داد: طبق تفویض اختیار صورت گرفته به استان‌ها، مودیان مالیاتی اشخاص حقیقی تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال و اشخاص حقوقی تا سقف پنج میلیارد ریال می‌توانند نسبت به مالیات‌های قطعی شده خود تقاضای رسیدگی  مجدد کنند.

کرباسی ادامه داد:  اگر مورد یادشده آنها در مرجع دیگری قابل طرح نباشد، به ادعای غیرعادلانه بودن مالیات مستند به مدارک و دلایل کافی(پس از تکمیل فرم درخواست رسیدگی) شکایت و تقاضای رسیدگی مجدد خود را به دبیرخانه استانی هیات تسلیم کنند.

برخورد با گرانفروشان در ایام نوروز  با همکاری شهروندان افزایش می یابد

مدیرکل تعزیرات حکومتی یزد گفت: افزایش گشت‌های نظارتی با هدف برخورد با گرانفروشی در حوزه تولید و عرضه کالاهای اساسی در ایام نوروز با جدیت و همراهی شهروندان در استان پیگیری و اقدام می‌شود.

به گزارش عصر یکشنبه روابط عمومی این اداره‌کل، علی‌اکبر مختاری افزود: گروه گشت‌ نظارتی تعزیرات حکومتی به منظور پایش بازار و تشدید نظارت بر تولید و عرضه برخی اقلام پر مصرف تشکیل شد و فعالیت‌ها با قوت ادامه دارد .

وی ادامه داد: با برگزاری این طرح که با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت(صمت)، سازمان جهاد کشاورزی، اتاق اصناف و شبکه‌های بهداشت با تمرکز بر بازار تولید، توزیع و احتکار انواع مواد غذایی انجام شد برای برخی از واحد صنفی پرونده تشکیل و برخی واحد صنفی متخلف نیز پلمب شد.

این مسئول با بیان اینکه در بازرسی‌ها برای ۱۹۳ واحد پرونده تخلف تشکیل شد، تصریح کرد: پرونده‌های متشکله در گشت‌های مشترک با سرعت بیشتری رسیدگی و در راستای بازدارندگی هرچه بیشتر، اشد مجازات برای متخلفان اعمال و اجرا می‌شود.

مختاری از شهروندان خواست گزارش و شکایت خود را به سامانه ۱۲۴ سازمان صمت اعلام کنند تا موارد در گشت‌های مشترک بررسی و متخلفان اعمال قانون شوند.

  استان یزد با یک میلیون و ۲۳۶ هزار نفر جمعیت حدود ۷۳ هزار واحد صنفی دارد که به طور متوسط در هر واحد ۲.۵ نفر مشغول کار هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha