سردشت پربارش ترین شهر آذربایجان غربی در هفته جاری بود

ارومیه-ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: شهرستان سردشت با ۱۹ میلیمتر بارش در هفته جاری پربارش ترین شهر استان بوده است.

مهدی کریمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه ۹ میلی متر بارندگی در ۴۸ ساعت گذشته در ارومیه ثبت شده است، افزود: با خروج سامانه بارشی از استان بارندگی ها از امروز به پایان رسیده است.

وی با اشاره به اینکه دما روبه افزایش گذاشته است، ادامه داد: پیش بینی می شود تا روز چهارشنبه دمای هوای استان بین ۲ تا چهار درجه سانتی گراد افزایش یابد.

کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: شهرستان اشنویه و تکاب در ۲۴ ساعت گذشته سردترین شهرها با دمای منفی ۲ درجه سانتی گراد و شهرستان پلدشت با مثبت ۱۷ درجه سانتی گراد گرم ترین شهر بود و دمای ارومیه نیز بین صفر و مثبت ۱۲ درجه سانتی گراد در نوسان بود. 

کریمی بیان کرد: بر اساس بررسی آخرین نقشه های پیش یابی و با توجه به خروج سامانه بارشی از منطقه تا اواسط هفته جاری شاهد جوی آرام و پایدار در اغلب نقاط استان خواهیم بود و از روز چهارشنبه با ورود سامانه بارشی، شرایط جوی برای بارش متناوب باران و برف و وزش باد گاهی شدید در سطح استان مهیا خواهد شد.

آذربایجان غربی استانی کوهستانی با آب و هوای سرد است که سالانه ۴۵۰ میلیمتر بارش در آن ثبت می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha