۸ اسفند ۱۴۰۰، ۱۸:۲۴
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 84665363
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کرونا در چهارمحال و بختیاری ۳ خانواده دیگر را عزادار کرد

شهرکرد- ایرنا- رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری از فوت سه بیمار مبتلا به کرونا در استان طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: با احتساب فوتی‌های جدید، مجموع قربانیان ویروس کرونا در استان از ابتدای شیوع تاکنون به یک هزار و ۷۹۹ نفر رسید.

علی احمدی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: همچنین در شبانه‌روز گذشته، ۱۹۰ بیمار مشکوک به علائم بالینی کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی استان مراجعه کردند که پاسخ آزمایش ۹۴ نفر آنها مثبت قطعی اعلام شد.

وی یادآور شد: از بیماران جدید، ۳۲ نفر در مراکز درمانی استان بستری شدند و ۶۲ نفر نیز به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفتند.

رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری مجموع بیماران مبتلا به کرونا که در مراکز درمانی استان بستری شده‌اند را ۲۲۸ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد حال عمومی۱۶ بیمار وخیم گزارش شده و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

احمدی با بیان اینکه افزایش شیوع ویروس کرونا و اوج‌گیری موج ششم در استان تا اندازه‌ای فروکش کرده است، خاطرنشان کرد: این موضوع در آمار بیماران سرپایی نمایانگر است اما چنانچه پروتکل‌های بهداشتی جدی گرفته نشود و عادی انگاری شود، دوباره شاهد اوج گیری شیوع کرونا خواهیم بود.

وی با بیان اینکه برای مهار شیوع کرونا نیاز است تا رعایت پروتکل‌های بهداشتی به بیش از ۸۵ درصد برسد، تصریح کرد: این در حالیست که در حال حاضر ۶۵ درصد پروتکل‌ها رعایت می‌شود که رضایت‌بخش نیست.

رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری همچنین به تداوم روند واکسیناسیون کرونا در استان اشاره کرد و توضیح داد: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون ۸۹ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان دُز نخست، ۸۲ درصد دُز دوم و ۴۰ درصد دُز سوم واکسن را تزریق کرده‌اند.

به گزارش ایرنا، بر اساس آخرین رنگ‌بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، فارسان، لردگان، خانمیرزا، اردل، بن و سامان در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) و شهرستان‌های کوهرنگ و کیار در وضعیت نارنجی (خطر متوسط) شیوع کرونا قرار دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha