هفتمین جشنواره ملی دانشجویی هکاتم در دامغان آغاز شد

سمنان- ایرنا- دبیر هفتمین جشنواره ملی دانشجویی "هِکاتُم" گفت: جشنواره امسال با شرکت هزار و ۱۵۰ اثر از دانشگاههای سراسر کشور در دانشگاه دامغان آغاز شده و تا سیزدهم اسفندماه با برگزاری اختتامیه به پایان می‌رسد.

مینا نُصوحی شامگاه دوشنبه در گفت وگو با ایرنا با بیان اینکه بخش های رقابتی در این جشنواره شامل فیلم، عکس، گرافیک و انیمیشن دیجیتالی است، افزود: آثار ارسالی در این دوره از جشنواره نسبت به دوره قبل بیش از ۷۰ درصد افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: تعداد ۱۸۰ پوستر، ۱۲۰ لوگو، ۲۲ لوگو موشن، ۳۱ موشن گرافیک، ۱۱۲ نقاشی دیجیتال، ۶۰۰ عکس، ۳۴ انیمیشن داستانی و ۵۱ فیلم به جشنواره هفتم ارسال شد. 

نصوحی با بیان اینکه داوری جشنواره در بخش های مختلف آغاز شده است، افزود: در بخش انیمیشن و نقاشی ۱۰ اثر، فیلم داستانی و لوگو ۶ اثر، مستند و فیلم تجربی چهار اثر، موشن گرافیک هفت اثر، پوستر ۱۴ اثر و سه اثر در بخش لوگوموشن به بخش نهایی راه پیدا خواهند کرد. 

وی ادامه داد: جلسات مختلف با حضور داوران در حال برگزاری است و تعداد اثر راه یافته به بخش عکس و انیمیشن جشنواره به زودی اعلام می‌شود. 

نصوحی خاطرنشان کرد: تا برگزاری مراسم اختتامیه در روز ۱۳ اسفندماه، پنج مرحله ورکشاپ و اکران آثار برگزار می‌شود. 

وی خاطرنشان کرد: بخش رقابتی این جشنواره در شاخه‌ فیلم شامل فیلم داستانی، مستند، فیلم تجربی و ویدیوآرت، در شاخه عکس شامل پرتره، عکس تبلیغاتی و موضوع آزاد و در زمینه گرافیک و انیمیشن دیجیتالی شامل نقاشی دیجیتال، هویت بصری، موشن گرافیک، لوگوموشن، انیمیشن داستانی، پوستر و لوگو در حال برگزاری است .

دبیر هفتمین جشنواره ملی "هکاتم" اظهار داشت: این جشنواره با هدف توجه ویژه به دستاوردهای هنری دانشجویان و نگاهی تازه به قابلیت‌های ویژه آثار دانشجویی در حوزه هنرهای دیجیتال سیزدهم اسفند امسال به صورت حضوری و به میزبانی دانشگاه دامغان برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، جشنواره هکاتم در سه دوره اول به صورت استانی و از دوره چهارم تاکنون در سطح ملی برگزار می‌شود. 

دوره گذشته این جشنواره با حضور ۶۷۳ اثر، سال گذشته برگزار شد. 

هکاتم از نام‌های قدیم شهر دامغان است که به منظور پیوند این جشنواره ملی با ریشه فرهنگی این منطقه، نام هِکاتُم برای آن انتخاب شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha