۱۳ اسفند ۱۴۰۰، ۹:۰۸
کد خبر: 84667177
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نوربخش: برگزاری جام تختی حرف و حدیثی را باقی نگذاشت

تهران - ایرنا - نفر اول وزن ۵۵ کیلوگرم کشتی فرنگی جام تختی گفت: در جام جهان پهلوان تختی همه مدعیان حضور داشتند و کسی بیرون نماینده بود که حرف و حدیثی باقی بماند.

«علی نوربخش» روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص کسب عنوان قهرمانی در جام جهان پهلوان تختی در اهواز اظهار داشت: در این دوره از مسابقات و در وزن ۵۵ کیلوگرم همه مدعیان حضور داشتند و خوشبختانه کسانی که برای حضور در ترکیب تیم ملی برای حضور در پیکارهای قهرمانی جهان شانسی داشتند و می‌توانستند شرکت کنند و خودشان را محک بزنند، آمده بودند و کسی بیرون نمانده بود که حرف و حدیثی باقی بماند.

وی اظهار داشت: برای این دوره از مسابقات با تمرینات خوبی که در ترکیب تیم کشتی فرنگی نظامیان پشت‌سر گذاشته بودم در جام تختی نیز حضور یافتم و توانستم نتیجه خوبی بگیریم.

نوربخش در مورد «پویا دادمرز» نیز گفت: با پویا در سال ۲۰۱۹ و در رده جوانان نیز هم دوره و هم وزن بودیم که در آن سال مقرر شد من به مسابقه‌های قهرمانی آسیا بروم اما به دلیل فاصله زیاد بین قهرمانی آسیا و جهان «حمید باوفا» سرمربی تیم کشتی فرنگی جوانان تشخیص داد که فارغ از هر نتیجه‌ای یک نفر به آسیا و دیگری به قهرمانی جهان برود که متاسفانه نتوانستم به مسابقات قهرمانی آسیا بروم و کشتی نگرفتم و شانسی برای حضور در قهرمانی سال ۲۰۱۹ جهان در تالین استونی را هم نداشتم و خوشبختانه پویا دادمرز موفق به کسب مدال برنز در جوانان جهان شد.

این فرنگی‌کار شهریاری با بیان اینکه سهمیه جام تختی را با قهرمانی در پیکارهای ارتش‌های جهان در تهران کسب کرد، خاطرنشان کرد: ایران اوایل آذر ماه امسال میزبان کشتی ارتش‌های جهان بود و تیم‌های خوبی از روسیه و ارمنستان به همراه کشتی‌گیران نامدار خود در تهران حضور پیدا کرده بودند. تمرینات خوبی را زیر نظر مربیان داشتم و توانستم با برتری برابر حریفانی از روسیه، ارمنستان و کلمبیا قهرمان شوم.

وی در پاسخ به این سووال که با وجود برخی مدعیان در وزن ۵۵ کیلوگرم قهرمانی او شاید غیر منتظره بود، گفت: اختلافم با حریفان زیاد نیست. برای مثال پیش از این با پویا دادمرز در لیگ نیز کشتی گرفته بودم که یک مرتبه او را شکست دادم و یک مرتبه هم مغلوب او شدم و به همین دلیل اختلاف چندانی نیست. شاید برخی‌ تصور کنند چون دادمرز در چندین مسابقه آسیایی، جهانی، امیدها و جوانان جهان و یا در بزرگسالان آسیا مدال دارد با دیگر رقبا خیلی فاصله دارد؛ در حالی که اینگونه نیست.

نوربخش ادامه داد: شرایط وزن ۵۵ کیلوگرم متفاوت است و حتی سروزن رسیدن در آن هم مهم است. برخی کشتی‌گیران از یک وزن بالاتر به ۵۵ کیلوگرم می‌آیند و وزن کم می‌کنند و نتیجه خوبی می‌گیرند اما در ادامه نمی‌توانند وزنشان را کنترل کنند و به همین دلیل موفقیتشان گذری است.    

وی در خصوص اینکه شانسی برای حضور در قهرمانی آسیا و جهان دارد یا خیر گفت: هر چه که کادر فنی صلاح بدانند من تابع تصمیمات آنان هستم. همه تلاشم را می‌کنم که مدال آسیایی و جهانی در این وزن بگیرم.

این فرنگی‌کار در خصوص تشابه سبک کشتی با برادرش محمد نوربخش گفت: قوانین کشتی الان به گونه‌ای است که همه کشتی‌ها تقریبا به یک سبک است و سعی می‌کنند اخطار اول را بگیرند. برادرم نیز حریف تمرینی من است و تجربه او از من بیشتر است و این موضوع کمک زیادی به من می‌کند و توانستم پیشرفت خوبی داشته باشم. پدرم (ناصر نوربخش رییس انستیتو کشتی) نیز همیشه در تمرینات بالای سرم است و بر کارم نظارت دارد.

وی در خصوص حضور در تورنمنت‌های بین‌المللی نیز گفت: فعلا با کادر فنی هیچ صحبتی نکردم و هر تصمیمی که بگیرند و در هر تورنمنتی که صلاح بدانند حضور خواهم یافت. 

چهل و دومین دوره رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام جهان پهلوان غلامرضا تختی روزهای ۴ تا ۶ اسفند با حضور کشتی‌گیران داخلی و نمایندگان کشورهای ارمنستان و تونس در اهواز برگزار شد.

نخستین مرحله از اردوی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا در مغولستان روزهای ۱۵ تا ۲۶ اسفندماه سال جاری در خانه کشتی شهید مصطفی صدرزاده کمپ تیم‌های ملی کشتی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی برگزار می شود. در وزن ۵۵ کیلوگرم محمد نوربخش به همراه محمد حسینوند پناهی و پویا دادمرز به اردوی تیم ملی دعوت شده‌اند تا یک نفر از بین آنان به پیکارهای قهرمانی در مغولستان اعزام شوند.

مسابقه‌های کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی سال ۲۰۲۲ آسیا اواخر فروردین ماه در اولان باتور پایتخت مغولستان برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha