پیگیری مشکلات مدارس مرزی و عشایری اولویت‌ قرارگاه عملیاتی عدالت تربیتی است

تهران- ایرنا- مشاور وزیر آموزش و پرورش در قرارگاه عملیاتی عدالت تربیتی گفت: پیگیری مسایل و مشکلات مدارس مرزی، عشایری، روستایی و حاشیه شهرها از اولویت‌های قرارگاه عملیاتی عدالت تربیتی است.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، حمیدرضا خان محمدی در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان ها در اردوگاه شهید باهنر تهران افزود: ارتقای استانداردهای فضاهای آموزشی در مدارس سنگی و کانکسی با مشارکت جامعه خیران، سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و سایر نهادهای حمایتی نیز در دستور این قرارگاه قرار دارد.

وی اظهار داشت: هدف گذاری شده که در این قرارگاه، اقدامات تنظیم گری و تسهیل گری انجام شود و فعالیت های جهادی در حوزه مدارس به سمت اقدامات محتوایی سوق پیدا کند. معتقدیم یکی از ویژگی های مهم الگوی مطلوب تربیت رسمی و عمومی در جمهوری اسلامی ایران عدالت محوری در حوزه آموزش است.

مشاور وزیرآموزش و پرورش، تاکید کرد: با توجه به اینکه عدالت همه جانبه در دستور کار قرار دارد، تنها به تامین فضا، امکانات آموزشی، لوازم التحریر و تغذیه پرداخته نمی شود.

وی با بیان اینکه «نصیب آموزشی برابر» و «عدالت تربیتی» از سیاست ‌های اصلی دولت سیزدهم است، خاطرنشان کرد: نگاه ویژه ای به نقاط محروم و مرزی خواهد شد و برای حل معضلات دانش آموزان در این استان ها با گروه های جهادی، خیریه ای و مردمی، هماهنگ هستیم و تلاش خواهیم کرد تا عدالت تربیتی را در دورترین نقاط کشور نیز اجرایی کنیم چراکه توجه به نقاط مرزی و محرومیت‌ زدایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، بنابراین مناطق مرزی، عشایری و روستایی از اولویت برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه عدالت تربیتی ناظر به تامین شرایط و امکانات اولیه برای دسترسی رایگان به آموزش برای همه دانش آموزان است، گفت: عدالت تربیتی ناظر به کیفیت مطلوب در آموزش و فعالیت های فرهنگی و پرورشی است و به دنبال اجرایی سازی اصل اعتدال در جریان تربیت است.

ضرورت یکپارچه سازی سامانه ها

محمود حبیبی مدیرکل دفترفناوری اطلاعات و ارتباطات نیز در این گردهمایی بر ضرورت یکپارچه سازی سامانه ها تاکید کرد و گفت: حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات با توجه به روند آموزش های مجازی در یک سال گذشته، بسیار گسترده شده است به همین دلیل یکپارچه سازی پروژه ای بود که از اواخر سال ۹۸ در دستور کار قرار گرفت چرا که در سامانه های قبلی با چالش هایی از جمله عدم پشتیبانی از حجم بالای اطلاعات و عدم ارایه آمار دقیق، مواجه بودیم.

وی با بیان اینکه سامانه ها به سه دسته دانش آموزی، منابع انسانی و مالی تقسیم بندی شده است‌، افزود: در ابتدا اقدام اصلاحی و ارتقا بر روی سامانه ها انجام گرفت و با توجه به اهمیت سامانه دانش آموزی، کمیته ای برای چالش های موجود در سامانه سیدا تشکیل وآغاز به کار کرد که اصلاح فرایندهای فعلی، فرایندهای سال آتی و ثبت نام برای سال آتی را در بر می‌گرفت.

حبیبی با اشاره به داشبورد مدیریتی وزارت آموزش و پرورش، عنوان کرد: پیشخوان خدمات سازمانی در حال طراحی است که کاربران می توانند با دسترسی وارد شوند و کارهای متعدد سازمانی خود را انجام دهند. باید در زمان تولید اطلاعات دقت کافی شود چراکه در سامانه ها نیاز به درج اطلاعات صحیح است وگاهی اوقات در زمان ثبت نام دانش آموزان، آمار به درستی وارد نمی شود که چالش های بعدی را به وجود می آورد.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات نظارت بر صدور ابلاغ برای دریافت حقوق را بسیار مهم دانست و عنوان کرد: در سامانه مدیریت منابع انسانی؛ اعلام نیاز به نیروی انسانی، تجویز و صدور ابلاغ براساس نیاز و کنترل و تایید ابلاغ انجام می‌گیرد تا در فرایندهای بعدی مسیر به درستی طی شود و پرداخت حقوق با مشکل مواجه نشود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha