۱۲ اسفند ۱۴۰۰، ۸:۵۳
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 84667910
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۵ طرح پژوهشی از محل اعتبارات سال جاری کردستان مصوب شده است

سنندج- ایرنا- رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان گفت: ۶۳ پروپوزال به دبیرخانه کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان ارسال شده که در نهایت ۱۵ پروپوزال از محل اعتبارات پژوهشی امسال دستگاه‌های اجرایی پذیرفته شده و به تصویب کمیته علمی کارگروه رسیده است.

بهرام نصراللهی زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه به استناد بند ه تبصره ۹ قانون بودجه هر ساله یک درصد از اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌های اجرایی غیر از فصول ۱ و ۶ به امر پژوهش اختصاص می یابد، اظهار داشت: این فعالیت پژوهشی دستگاه‌های اجرایی در واقع از فعالیت های پژوهشی مراکز دانشگاهی متفاوت است و به دستگاه های اجرایی اختصاص دارد.

وی گفت: سازمان برنامه و بودجه کشور بر اساس قانون بودجه سالانه از ۲ سال پیش به سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ها اجازه داده تا یک درصد اعتبارات هزینه ای دستگاه های اجرایی مشمول نظام بودجه استانی غیر از فصول ۱ و ۶ را تجمیع و بصورت متمرکز بر اساس مصوبه شورای برنامه ریزی و توسعه استان و نیز کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان انجام پروژه ها و طرح های پژوهشی صرف کند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان اضافه کرد: بر همین اساس اعتبارات پژوهشی دستگاه های اجرایی مشمول نظام بودجه استانی در سال ۱۴۰۰ حدود ۹ میلیارد ریال بود که این اعتبارات بر اساس استعلام به عمل آمده از دستگاه ها و اعلام مهمترین محورهای پژوهشی در ممهمترین نیازهای پژوهشی دستگاه‌های اجرایی استان هزینه خواهد شد.

نصراللهی زاده تاکید کرد: پس از اعلام نیاز دستگاه‌های اجرایی، محورهای پژوهشی در  کمیته علمی کارگروه پایش و مشخص شده و فراخوان عمومی از سوی مراکز آموزشی و پژوهشی و دانشگاهی استان و نیز در پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان منتشر شده است.

وی اضافه کرد: پروپوزال‌های پژوهشی پذیرفته شده در کارگروه با هماهنگی دستگاه های اجرایی مرتبط در کمیته علمی کارگروه و در یک فرآیند شفاف بررسی شده و طرح های تکراری و غیرکاربردی و نیز طرح هایی که حول محورهای منتشره نبوده، از مجموعه طرح های پژوهشی حذف شده است.

نصراللهی زاده افزود: هر طرح پژوهشی که گره ای از مسائل و مشکلات اصلی پیش روی استان باز کند از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان حمایت خواهد شد تا وارد فاز اجرایی شود.

وی تاکید کرد: امروز معضل اصلی کشور ایجاد اشتغال و تولید ثروت است و طرح های پژوهشی که نقشی در ایجاد اشتغال داشته باشند حمایت خواهند شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha